نیوز سیتی!
25 اردیبهشت 1402 - 23:12

راهیان نور بهترین شیوه و مدل جهاد تبیین است

ساری- معاون هماهنگ کننده سپاه کربلا از راهیان نور به عنوان یک سند ملی یاد کرد و گفت: راهیان نور برای نسل جوان بهترین مدل و شیوه جهاد تبیین است.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ عسگر مجیدی شامگاه دوشنبه در همایش تقدیر از برگزارکنندگان و دست اندرکاران راهیان نور استان مازندران اظهار داشت: راهیان نور به عنوان یک سند ملی توسط بنیاد حفظ آثار ثبت شد و ما به عنوان خادم شهدا در این مسیر انجام وظیفه می‌کنیم.

وی ضمن تقدیر از سردار ملکی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران افزود: تجلیل از خادمین راهیان نور یکی از برنامه‌های ستاد راهیان نور است که پس از تصویب سند ملی راهیان نور در استان برگزار می‌شود.

این مسئول ادامه داد: راهیان نور بزرگترین رزمایش فرهنگی و از برنامه‌های مؤثر این حوزه است و اثرات آن را به عینه در جامعه شاهد هستیم.

مجیدی با بیان اینکه استان مازندران ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید در دفاع مقدس تقدیم کرده است و برنامه بزرگ راهیان نور با حضور جهادی دست اندرکاران استان به یاد شهدا برگزار می‌شود، ادامه داد: امروز راهیان نور برای نسل جوان که دچار القائات دشمنان در فضای مجازی است، بهترین مدل و شیوه جهاد تبیین است.

وی با بیان اینکه شهدا مقدس هستند و باید فرهنگ ایثار و شهادت را به درستی تبیین کنیم، عنوان کرد: امروز زنده نگه داشتن یاد شهدا کمترین کار است و راهیان نور بهترین مکان برای ارج نهادن به مقام شهید و شهادت است.

مجیدی با بیان اینکه در قبال انتقال پیام شهدا به جامعه وظیفه داریم، عنوان کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت جایگاه ویژه‌ای دارد و «جهاد تبیین» و «جهاد امیدآفرینی» باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه شهدا به ما عزت دادند، تصریح کرد: امروز اقتدار جمهوری اسلامی از مقاومت و ایستادگی شهدا و رزمندگان است و به برکت خون شهدا هسته‌های مقاومت جهانی شده است.

این مسئول با اشاره به نقش مازندران و لشکر سرافراز ۲۵ کربلا در عملیات‌های بزرگی چون والفجر ۸ اذعان داشت: رزمندگان ما در جبهه‌های غرب و جنوب کشور نقش آفرینی کردند و امروز تبیین سیره شهدا ضروری است.

سردار کمیل کهنسال از فرماندهان دفاع مقدس و جبهه مقاومت نیز با بیان اینکه شهدا به مرحله انقطاع رسیدند و به شهادت رسیدند، گفت: به بیان شهید سلیمانی باید شهید زندگی کنیم تا به شهادت برسیم.

این فرمانده دفاع مقدس بیان کرد: راویان راهیان نور جایگاه بزرگی دارند و باید شهدا را سرمشق و سرلوحه کار خود قرار بدهند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1214819

مهمترین اخبار ایران و جهان: