نیوز سیتی!
20 اردیبهشت 1402 - 12:26

اشرافیت قانونی دستگاه‌ها در مقابله با پدیده قاچاق ارتقا می‌یابد

اردبیل- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل گفت: با برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای کاشفان در طول سال علم و اشرافیت قانونی دستگاه‌ها را در مقابله با قاچاق کالا ارتقا می‌دهیم.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا قاسمیان صبح چهارشنبه در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان اردبیل اظهار کرد: مبارزه با قاچاق کالا و ارز در سطح استان ارتباط مستقیمی با تحقق شعار سال دارد که در این زمینه باید با اتخاذ تدابیر همه جانبه در امر مبارزه با قاچاق کالا به امر «مهار تورم و رشد تولید» جامه عمل بپوشانیم.

وی با اشاره به اینکه پدیده قاچاق اقتصاد پاک را هدف گرفته و ضروری است تا در این زمینه راهکارهای علمی و عملیاتی ارائه شود، خاطرنشان کرد: مبارزه با قاچاق کالا و ارز کار یک نهاد مشخص نیست و در این زمینه باید با همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی پای کار آمد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل افزود: در راستای پیشگیری از قاچاق کالا و ارز برنامه ریزی و هماهنگی همه حوزه‌های مربوطه لازم و ضروری بوده و در سال جاری مبارزه با قاچاق با جدیت ادامه می‌یابد.

قاسمیان به برنامه آموزشی دستگاه‌ها در این راستا اشاره کرد و افزود: با برگزاری کارگاه آموزشی برای کاشفان قاچاق در طول سال می‌توان علم و اشرافیت قانونی و حیطه وظایف دستگاه‌ها را ارتقا داد.

وی با بیان اینکه باید به پدیده قاچاق نگاه علمی و حرفه ای داشت، تصریح کرد: در این زمینه تربیت نیروی انسانی متبحر و آشنا به مسائل اقتصادی بسیار مهم و راهگشاست.

قاسمیان گفت: تمامی دستگاه‌هایی که به نحوی درگیر فعالیت‌های مبارزه با این پدیده شوم هستند، مطابق ماده ۸ قانون با تشخیص مراجع قضائی در هنگام انجام مأموریت مورد حمایت قانون هستند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1202119

مهمترین اخبار ایران و جهان: