نیوز سیتی!
01 آذر 1402 - 21:16

تشدید نظارت های استاندارد بر محموله های برنج وارداتی

بدنبال تشدید نظارت استاندارد بر کیفیت برنج های وارداتی در بنادر و گمرکات کشور، نشستی نیز میان مدیرکل استاندارد هرمزگان با واردکنندگان برنج برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، طی هفته های اخیر خبر رسید که اداره کل استاندارد هرمزگان، نظارت بر کیفیت برنج های وارداتی را تشدید کرده است و در این زمینه محموله های وارداتی با دقت نمونه گیری و نتایج آن با بررسی کاملی مورد ارزیابی فنی قرار می گیرد.

این اقدام گامی در ارتقای امنیت غذایی مردم کشورمان و ایفای مسؤولیت های سنگین قانونی سازمان استاندارد کشور به عنوان یک سازمان نظارتی ویژه است که به طور مستقیم با سلامت مردم در ارتباط است.

به همین منظور موانع ارزیابی انطباق محموله های برنج وارداتی در جلسه ای میان سهیلی مدیرکل استاندارد هرمزگان و جمعی از واردکنندگان برنج برگزار و در این جلسه مدیر کل استاندارد هرمزگان دستوراتی جهت تسریع در ارزیابی انطباق محموله های برنج صادر کرد.

 

 در این جلسه سهیلی راد با حمایت از تامین امنیت غذایی مردم، بر رعایت حقوق مصرف کنندگان و کیفیت کالاهای وارداتی تاکید کرد.

سهیلی راد با اشاره به انجام فرآیندهای نمونه برداری، بازرسی و آزمون کالاهای اساسی به ویژه برنج در حداقل زمان ممکن بر لزوم رعایت دقیق ضوابط و قوانین و حفظ ایمنی و سلامت جامعه تأکید و نیز جودار معاون ارزیابی انطباق استاندارد هرمزگان نیز گزارشی از وضعیت میزان ارجاع اظهارنامه های برنج وارداتی به استاندارد هرمزگان ارائه و نحوه ارزیابی انطباق آن کالاها را تشریح کرد.

نمایندگان صاحبان محموله های برنج نیز در این جلسه از اهتمام اداره کل استاندارد هرمزگان در این زمینه قدردانی کردند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1581619

مهمترین اخبار ایران و جهان: