نیوز سیتی!
07 دی 1402 - 00:35

روسیه و هند تجهیزات نظامی مشترک ساختند

روسیه علیرغم تحریم‌های شدید غرب کماکان در پی افزایش روابط با متحدان خود است و قرار است با هند تجهیزات نظامی مشترک تولید کند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، علی رغم فشارها و تحریم‌های غرب روسیه از تقویت روابط نظام با هند خبر داد و دو طرف قرار است تجهیزات نظامی مشترک تولید کنند.

به گزارش منابع خبری،«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه، پس از دیدار با «سوبرهمانیام جایشانکار» همتای هندی خود در روز چهارشنبه در «مسکو»، از پیشرفت قابل توجه در مذاکرات با دهلی در خصوص تولید تجهیزات نظامی مشترک خبر داد.

لاوروف در نشست خبری بر ماهیت راهبردی این همکاری و مزایای آن برای منافع دو کشور و نقش آن در تضمین امنیت «اوراسیا» تاکید کرد.

در پی تحریم‌های غرب در سال ۲۰۲۲ علیه روسیه ، هند به عنوان  متحد اقتصادی مهم برای مسکو ظاهرشده است. روسیه بخش قابل توجهی از صادرات نفت را به هند هدایت کرده و تعامل دیپلماتیک خود را در گروه «بریکس» تشدید کرده است.

لاوروف از تلاش‌های هند برای تنوع بخشیدن به منابع سخت افزاری نظامی خود قدردانی و آمادگی مسکو را برای حمایت از ابتکار دهلی نو برای تولید داخلی تجهیزات نظامی ضروری اعلام کرد.

گزارش‌ها حاکیست که هند کماکان قصد استفاده از جنگنده «میگ -۲۹» ناو نشین در ناو هواپیمابر بومی خود دارد. اولین ناو هواپیمابر بومی هند که «ویکرانت» نام دارد بین پنج تا هفت سال از جنگنده‌های میگ-۲۹ کا ناونشین استفاده خواهد کرد. 

جیشانکار نیز پیش بینی کرده که تجارت بین هند و روسیه در سال جاری از ۵۰ میلیارد دلار فراتر رود.

وی علاقه مندی دهلی نو را برای نهایی کردن معاهده سرمایه گذاری دوجانبه با روسیه و توافق تجارت آزاد با اتحادیه اوراسیا به رهبری روسیه ابراز کرد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1618463

مهمترین اخبار ایران و جهان: