نیوز سیتی!
05 دی 1402 - 17:14

مجموعه ۴۰ جلدی ره‌نامه در دانشگاه کردستان رونمایی شد

مجموعه ۴۰ جلدی کتاب ره‌نامه با همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کردستان، با حضور مسوولان رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ظهر امروز مراسم رونمایی از مجموعه ۴۰ جلدی کتاب ره‌نامه با حضور مسوولان، خانواده شهدا و جمعی از دانشجویان در تالار فردوسی دانشگاه کردستان برگزار شد.

رئیس دانشگاه کردستان در این آیین اظهار داشت: شهدا از صدر اسلام تاکنون، یک ارزش به شمار رفته‌اند و همواره امنیت و آرامش را ایجاد کرده‌اند.

حامد قادرزاده با تاکید بر اینکه این ارزش باید به صورت کاملا نهادینه به آیندگان منتقل شود، افزود: خداوند تلاش کرده که همه ما برای میل به کمال در مسیر پایبندی به علم، افزایش آگاهی و شناسایی راه درست برای حرکت، قدم برداریم.

وی خاطرنشان کرد: امروز با بزرگ شدن جوامع و افزایش تنوع در تفکرات، برداشت‌های مختلف از سخنان ایجاد می شد که بعضا ممکن است گوینده سخن را تغییر دهد. 

رئیس دانشگاه کردستان با اشاره به اینکه امروز رونمایی از این مجموعه  برای تثبیت ارزش‌ها و  برای طی شدن مسیر درست سعادت انسان است، عنوان کرد: مجموعه‌ای جامع است و روز به روز کامل‌تر خواهد شد تا در اختیار نسل تشنه یادگیری قرار گیرد. 

قادرزاده تصریح کرد: دانشگاه تمام تلاش خود را می‌کند از بزرگترین و جامع‌ترین قانون بشر یعنی قرآن کریم بهره گیرد و راه و روش درست را به همگان نشان دهد.

وی یادآور شد: قرآن کریم از ابتدای نزول بر پیامبر اسلام  تا کنون با تقابل همراه بوده و جامعیت آن را دشمنان بهتر از مسلمانان می‌شناسند چراکه می‌دانند قرآن چه پیامدهایی برای برنامه‌های انسان‌فریب آنان دارد  و اجازه نمی‌دهند که همگانی شود. 

رئیس دانشگاه کردستان با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری گفت: ایشان در سخنانشان گفته‌اند که دانشگاه و مجموعه علم باید به عنوان یک مرجع برای دنیا باشد و به عنوان یک مرجع اسلامی علاوه بر علومی دیگر وظیفه و رسالت اصلی آن تجلی علم اسلام و اخلاق است.

قادرزاده گفت: شناسایی و طی کردن مسیر درست و راه درست برای جوانان امکان‌پذیر نیست مگر اینکه خودمان مسیر خداوند و مسوولیت را به درستی در کلام و عمل ادا کنیم.

وی با تاکید بر اینکه جامعه دانشگاهی باید خدمت خود را به خوبی ارائه دهند افزود: آنان باید بدانند که بزرگترین سرمایه، سرمایه انسانی است و امیدواری با رونمایی از این مجموعه به هدف اصلی که بهره‌وری جوانان از رهنمودهای دین اسلام است، برسیم.

مجموعه ره نامه مستندات شفاهی و کتبی مقام معظم رهبری است

 مسوول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کردستان نیز در این آیین، دین اسلام را دین کاملی خواند و افزود: با وجود این برخی‌ها با  آموزه‌های کامل قرآن نتیجه نمی‌گیرند چراکه متوجه تقدم و تأخر در آموزه‌ها نشده‌اند.

حجت‌الاسلام عباس فرهنگیان گفت: فکر می‌کنیم که دین اسلام را هرگونه شروع می‌توان انجام داد اما اینگونه نیست و توجه به مقدمات آن اهمیت دارد.

وی با تاکید بر اینکه تفکر یک اصل مهم در تربیت کردن و  به شمار می‌رود، افزود: آدم بدون تفکر کردن به جایی نمی‌رسد و مواد اولیه آن شناخت و آگاهی است.

مسووول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کردستان تصریح کرد: مجموعه ۴۰ جلدی ره‌نامه مبتنی بر مستندات شفاهی و کتبی مقام معظم رهبری در این مدت است که در ۴۰ عنوان خاص در ۴۰ جلد فراهم شده است.

فرهنگیان با بیان اینکه مقام معظم رهبری علاوه بر اینکه یک رهبر سیاسی هستند و فهم سیاسی ایشان از اوضاع کشور و جهان بیشترین و صحیح‌ترین فهم است، خاطرنشان کرد: علاوه بر آن، ایشان به عنوان یک متفکر و اسلام‌شناس و فقیه سال‌هاست که در امور دینی، تدریس و شاگردی کرده است.

وی ادامه داد: این مجموعه ۴۰ جلدی در سه محور نیازهای جامعه، پرسش‌ها ایجاد شده و وضعیت کشور و جامعه و آینده ترسیم گرد آوری شده است و  سیر منطقی این کتاب از خودسازی آغاز و انسان را به جامعه پردازی‌های وا م‌ دارد و در نهایت تمدن‌سازی حکومت عدل جهانی انسان را به آگاهی می‌رساند. 

حجت‌اسلام فرهنگیان اذعان کرد: امروز بعضی از انسان‌ها با اطلاعات نادرست تحلیل‌های اشتباهی که باعث شده و بینش را تغییر دهد فلذا نوع نگاه مقام معظم رهبری در این کتاب متفاوت است و امیدواریم دانشجویانی که آینده این مملکت را بر عهده دارند از آن بهره گیرند.

 انتهای پیام ۲۳۳۰/۷۲

منبع: فارس
شناسه خبر: 1616919

مهمترین اخبار ایران و جهان: