نیوز سیتی!
04 آذر 1402 - 18:15

۹۰ درصد زمین مورد نیاز مسکن ملی در اردبیل تامین شده است

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: 90 درصد زمین مورد نیاز برای ساخت مسکن ملی در استان اردبیل تامین شده است و انتظار می‌رود ۱۰ درصد زمین باقی مانده تا آخر ماه جاری تعیین تکلیف شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، محبوب حیدری بعدازظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه ۹۰ درصد زمین مورد نیاز برای ساخت مسکن ملی در استان اردبیل تامین شده است، اظهار کرد: : انتظار می‌رود ۱۰ درصد زمین باقی مانده تا آخر ماه جاری تعیین تکلیف شود و بدین طریق روند ساخت مسکن ملی برای ۳ هزار نفر دیگر نیز کلید بخورد.

وی افزود: ۱۱۹ هزار نفر متقاضی طرح مسکن ملی در استان اردبیل در سامانه این طرح ثبت نام کرده بودند که پس از بررسی این تعداد، ۴۱ هزار نفر حائز دریافت مسکن ملی شد.

وی افزود: از این ۴۱ هزار نفر حائز شرایط، ۲۸ هزار و ۷۹۳ نفر وجه ۴۰ میلیون و بالاتر را پرداخت کردند که ار این تعداد ۲۳ هزار ۹۲۶ نفر از مرکز استان و مابقی نیز از شهرستان‌ها است‌.

ساخت شهرک ۱۵ هزار واحدی شهید سلیمانی در اردبیل

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل با اشاره به ساخت شهرک ۱۵ هزار واحدی شهید سلیمانی در اردبیل، تاکید کرد: مسکن ملی در بهترین زمین‌ها از نظر موقعیت مکانی و استراتژی جانمایی شده که یکی از این مکان‌ها مربوط به شهرک در حال احداث سلیمانی است.

حیدری عنوان کرد: تمامی زیرساخت‌ها و همچنین محل‌های فضای سبز و مابقی طرح‌ها در نقشه شهرک سلیمانی به خوبی تدارک دیده شده است و به جرات می‌توان گفت یکی از شهرک‌هایی است که ساخت تمام بخش‌های آن از پیش تعیین شده است‌.

وی بیان کرد: در شهرستان اردبیل ۲۴ هزار نفر متقاظی ثبت نام کرده و وجه خود را واریز کرده‌اند که ۱۵ هزار واحد از طریق شهرک در حال ساخت شهید سلیمانی که در زمینی به مساحت ۶۴۵ هکتار است، تامین می‌شود.

تسهیلات مسکن ملی برای هر واحد ۵۵۰ میلیون تومان است

حیدری تاکید کرد: تسهیلات مسکن ملی برای هر واحد ۵۵۰ میلیون تومان با سود مشارکت ۱۸ درصدی است و زمین آن بر هر واحد حداقل ۲۵۰ میلیون تومان هزینه داشته است لذا از شهروندان تقاضا می‌شود به هیچ وجه سراغ معامله مسکن خود نروند چرا که این کار غیرقانونی است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ۲۸۰ کیلومتر بزرگراه در سطح استان در حال ساخت است، گفت: ساخت هر کیلومتر بزرگراه ۳۵ میلیارد تومان هزینه دارد لذا در حدود ۹ هزار میلیارد اعتبار برای تکمیل پروژه‌های بزرگراهی نیاز است.

وی تصریح کرد: مطابق برنامه ریزی قرار است تا پایان سال ۸۰ کیلومتر بزرگراه بهره‌برداری شود که اکنون ۵۰ کیلومتر آن آماده و ۳۰ کیلومتر بعدی نیز قرار است در ادامه آماده شود.

پایان‌پیام/۳۸۸۶/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1584263

مهمترین اخبار ایران و جهان: