نیوز سیتی!
24 آبان 1402 - 12:10

طرح «نذر خدمت» هلال احمر خراسان‌جنوبی آغاز شد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان‌جنوبی گفت: طرح «نذر خدمت» از سوی واحد داوطلبان هلال احمر استان زنجان از امروز در منطقه چاهداشی نهبندان به اجرا در می‌آید.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمدعلی کاوسی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی امروز در جمع خبرنگاران اظهارداشت: واحد داوطلبان جمعیت هلال احمر استان زنجان با کمک خیران، طرح نذر خدمت را از روستای چاهداشی نهبندان امروز آغاز می‌کند. 

وی با اشاره به اینکه تا پیش از این از سوی جمعیت هلال احمر طرح نذر آب در استان هایی که مشکل آب داشتند اجرایی شده بود، تاکید کرد: امسال این طرح با عنوان نذر خدمت و در مناطق کم برخورداری که مردم آن با مشکلات معیشتی روبرو هستند، به مورد اجرا گذاشته شده است. 

وی تصریح کرد: با پایش های صورت گرفت و ارزیابی های انجام شده، اجرای طرح ملی نذر خدمت با رویکردهای خدمات زیست محیطی و آب رسانی، خدمات سلامت محور، محرومیت زدایی، آموزش و توانمندسازی در ۴ روستای نهبندان عملیاتی می شود.
 
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی ادامه داد: در بخش خدمات زیست محیطی و آب رسانی اقدام به تامین آب آشامیدنی سالم و پایدار در روستای مهدی آباد و در بخش سلامت محور با حضور پزشکان متخصص و فوق تخصص اقدام به ویزیت و ارائه داروی رایگان با محوریت روستای کوجین، دهسلم، داشی در منطقه چاهداشی این شهرستان است. 

کاوسی به طرح توانمندسازی و آموزش در منطقه هدف اشاره کرد و افزود: با استفاده از ظرفیت داوطلبان متخصص استان زنجان دوره های مهارتی برای ارتقای اشتغال در این منطقه طی روزهای ۲۴ و ۲۵ آبان ماه در روستاهای شهرستان نهبندان برگزار می شود.
 
به گفته مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی در حوزه آموزش و توانمندسازی با استفاده از مربیان مجرب مسایل بهداشتی، کمک های اولیه و چگونگی مواجهه شدن با مخاطرات به مردم روستا آموزش های لازم داده خواهد شد. 
 
کاوسی افزود: در صورت آمادگی خیران و شرایط لازم، این آمادگی از سوی هلال احمر وجود دارد تا طرح نذر خدمت را بتوانیم در سایر مناطق مورد نیاز این استان به مورد اجرا بگذاریم.

وی اضافه کرد: در بخش محرومیت زدایی نیز توزیع بسته های معیشتی، بهداشتی، نوشت افزار، پتو و کفش در مناطق و محلات کم برخوردار شهرستان نهبندان انجام می‌شود.

پایان پیام /

منبع: فارس
شناسه خبر: 1572719

مهمترین اخبار ایران و جهان: