نیوز سیتی!
10 آبان 1402 - 14:37

آغاز عملیات اجرایی سد معیشتی گورانسراب خلخال پس از ۱۰ سال از بلاتکلیفی

استاندار اردبیل گفت: پروژه سد معیشتی گورانسراب خلخال پس از ۱۰ سال از بلاتکلیفی خارج شده و با تامین اعتبار مورد نیاز عملیات اجرایی آن آغاز شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سیدحامد‌ عاملی، استاندار اردبیل در جریان دور سوم سفر شهرستانی به خلخال، طی بررسی میدانی پیشرفت پروژه سد معیشتی گورانسراب در این شهرستان، با اشاره به اهمیت سدهای معیشتی در پیشرفت کشاورزی و اقتصادی، بیان کرد: پروژه سد معیشتی گورانسراب از سال ۹۲ بلاتکلیف بود که با تأمین اعتبارات مورد نیاز، عملیات اجرایی آن آغاز شده است.

وی با بیان اینکه طی ماه‌های گذشته سد معیشتی بلیل در شهرستان خلخال به بهره‌برداری رسید، گفت: در صورت مناسب بودن شرایط جوی، به‌زودی یک سد معیشتی دیگر در شهرستان خلخال به بهره‌برداری می‌رسد.

 

تلاش برای تکمیل ۴ سد معیشتی دیگر در خلخال تا پایان دولت سیزدهم

استاندار اردبیل با اشاره به اجرای سدهای معیشتی دیگر در این شهرستان تصریح کرد: تلاش می‌شود در کنار سد معیشتی بلیل، تا پایان دولت سیزدهم، بهره‌برداری از ۳ سد معیشتی دیگر در این شهرستان آغاز شود.

گفتنی است؛ احداث این سد معیشتی ۱۰ سال پیش در خلخال آغاز شده بود که پس از سال ها بلاتکلیفی شاهد ادامه عملیات احداث آن هستیم و با توجه به اهمیت مهار آب‌های سطحی و احداث سدهای کوچک  در مناطق روستایی، احداث و تکمیل این سدها موجب رونق اقتصادی و اشتغال وماندگاری جوانان و روستاییان در این مناطق می‌شود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1557763

مهمترین اخبار ایران و جهان: