نیوز سیتی!
06 آذر 1402 - 21:42

رضایت ۴ خانواده بوشهری منجر به زندگی دوباره بیماران شد

رییس مرکز فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: در مدت ۱۰ روز چها خانواده نوع‌دوست بوشهری ناجی بیماران نیازمند عضو شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس استان بوشهر، علیرضا باقری رئیس مرکز فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم‌پزشکی بوشهر عصر امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: در مدت ۱۰ روز گذشته، چهار خانواده نوع‌دوست استان بوشهر با رضایت به اهدای عضو عزیزانشان ناجی چندین بیمار نیازمند به عضو شدند.

وی افزود: سید احسان علوی از شهر خورموج، حمید تمیزی از شهر برازجان، بانی ترک از بنک کنگان و محمود احسان‌بخش از شهر آبدان عزیزانی بودند که خانواده مهربانشان با رضایت به اهدای عضو، بانی کار بزرگی شدند که نتیجه آن امیدواری به زندگی و نجات بیماران نیازمند به عضو بود.

باقری تصریح کرد: مرحوم احسان‌بخش در شیراز و سید احسان علوی نوجوان ۱۵ ساله خورموجی روز گذشته ۴ آذرماه، قلب، کبد و کلیه‌های خود را در بیمارستان سینا تهران اهدا کردند.

رئیس مرکز فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم‌پزشکی بوشهر ضمن تقدیر از کار خداپسندانه و بزرگ خانواده‌های مهربان این عزیزان آرزوی صبر و طلب آمرزش برای آن عزیزان کرد.

گفتنی است، سید احسان علوی، دانش‌آموز پایه نهم دبیرستان هدفمند شهر خورموج (مرکز شهرستان دشتی) بود که به دلیل مرگ مغزی چند روزی را در کما به سر می برد، متاسفانه پس از تلاش ناکام پزشکان، روز شنبه چهارم آذرماه در بیمارستان شهریار تهران دار فانی را وداع و دردی جانکاه بر دلها نشاند.

خانواده علوی با اهدای کلیه‌ها، کبد و قلب فرزند دلبندشان به بیماران نیازمند، جانی تازه به زندگی چند انسان دیگر بخشیدند.

پیکر سید احسان علوی، پس از اتمام مراحل اهدای عضو به بیماران نیازمند، روز دوشنبه ۶ آذرماه برای همیشه در آرامستان شهر خورموج، می‌آرامد.

پایان پیام/
 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1586719

مهمترین اخبار ایران و جهان: