نیوز سیتی!
26 آذر 1402 - 12:59

صورت حسابِ ۱۹۰ میلیارد یورویی عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا

یک اندیشکده آلمانی در گزارشی نوشت که اگر اوکراین به اتحادیه اروپا ملحق شود، چیزی در حدود ۱۷ درصد از بودجه این اتحادیه به صورت مستقیم به آن تخصیص داده می‌شود.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس،یک اندیشکده آلمانی در گزارشی به این موضوع اشاره کرده که اگر کشور اوکراین به اتحادیه اروپا ملحق شود، چیزی در حدود ۱۷ درصد از بودجه این اتحادیه به صورت مستقیم به آن تخصیص داده می‌شود.

به گزارش«انیسیتو اقتصادی آلمان» بر اساس بودجه هفت ساله کنونی آلمان، این ۱۷ درصد، معادل با چیزی در حدود ۱۹۰میلیارد یورو خواهد بود. بخش اعظم این کمک‌ها نیز با هدف حمایت از اقتصاد جنگ زده اوکراین تخصیص داده خواهد شد. این مساله به معنای این است که طیف قابل توجهی از کشورهای اروپایی از دریافت حمایت‌های مالی اتحادیه اروپا در مقابل عضویت اوکراین محروم می‌شوند.

البته که برخی از تحلیگران و کارشناسان به این نکته اشاره می‌کنند که هنوز درک و چشم انداز درست و روشنی از اینکه پایان جنگ اوکراین چه خواهد شد و قلمرو این کشور دستخوش چه تغییراتی می‌شود و چه تعداد از مردم آن در خاک اوکراین زندگی خواهند کرد نیز وجود ندارد. موضوعی که خود موجب می‌شود تا معادله تخصیص بودجه به اوکراین از سوی اتحادیه اروپا با چالش‌های جدی رو به رو شود.

در این میان، «ویکتور اوربان» نخست وزیر مجارستان در موضع‌گیری جداگانه‌ای در این رابطه تاکید کرده که دولتش قویا با پیشنهادهای جدید مطرح شده مبنی بر ارائه کمک‌های مالی به اوکراین در جریان جنگ این کشور با روسیه مخالفت خواهد کرد. اوربان به این نکته نیز اشاره کرده که اوکراین از فساد بالایی رنج می برد و آماده حضور در مجموعه اتحادیه اروپا نیز نمی باشد.
نکته قابل تامل اینکه ۷۲ درصد از مردم مجارستان نیز قویا با عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا مخالف هستند. پیشتر در ماه سپتامبر، سطح مخالفت مردم مجارستان در قالب نظرسنجی‌های مختلف در رابطه با عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا، ۹ درصد کمتر بود.

پایان پیام/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1607219

مهمترین اخبار ایران و جهان: