نیوز سیتی!
09 آذر 1402 - 12:20

آیت‌الله کعبی:عملیات طوفان‌الاقصی تاریخ منطقه و بین‌الملل را تغییر خواهد داد

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: عملیات طوفان الاقصی تاریخ منطقه و بین الملل را متغیر خواهد کرد و ضربه یِ اولِ هجومی ست مقاومت البته در حال تثبیت این ضربه است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، آیت الله عباس کعبی صبح امروز در اهواز در دیدار جمعی از کارکنان هوافضای سپاه پاسداران در حسینیه ی مرکز علمی فرهنگی امام حسین علیه السلام اظهار کرد:ایران اسلامی بعد از مرحله ی دستیابی به "قدرت بازدارنده" به "قدرت توازن قوا" رسیده است و در آستانه ی رسیدن به قدرتِ "ضربه یِ اول" است.

وی افزود: عملیات "طوفان الاقصی" تاریخ منطقه و بین الملل را متغیر خواهد کرد و ضربه یِ اولِ هجومی ست مقاومت البته در حال تثبیت این ضربه است. 

کعبی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی با قتل‌عام نمی توانند شکستشان را جبران کنند و تحقیر تاریخی شدند تاکید کرد:عملیات "طوفان لاقصی" خط اول مقاومت تمدنی اسلام ناب و مکتب اهل بیت در مقابل تمدن رو به زوال غرب است. مسئله سرزمینی نیست و حتی عربی نیست و حتی اسلامی به معنی کشورهای اسلامی نیست بلکه مسئله تمدنی‌ست و ماهیت تمدنی دارد. مرز مقاومتِ اسلامیِ متمدنانه متولد شده است که خط اول آن عملیات طوفان الاقصی‌ست.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت:ما چهل و چهار سال است علی‌رغم همه ی محاصره ها و مشکلات و سختی ها پیشرفت خیره کننده یِ تمدنی داشته ایم به گونه ای که قوی تر شده ایم و دشمنان اسلام و ایران ضعیف‌تر شده اند.
هر کدام از ما باید به فکر فرایند باشیم و فرایندی فکر کنیم و نه نقطه ای. باید بیاندیشیم کجای کار هستیم و چه کاری از ما بر می آید. 

وی با بیان اینکه مجاهدان فی سبیل اللهِ عصر حاضر، یاران امام زمانی امام حسین علیه السلام هستند و در خیمه ی امام حسین علیه السلام قرار دارند افزود:اگر جویای نصرت الهی هستیم باید خودمان را قوی کنیم و این قوی شدن به صرف قدرت نظامی و امنیتی نیست ما باید به فکر استحکام درونی شخصیت خودمان باشیم؛ مقاومت درونی یعنی جهاد نفس مقاومت بیرونی در مقابل دشمن هم ایجاد می کند‌. در مقابل ثروت و قدرت و شهوت و شهرت و وسوسه های شیطان باید خودمان را قوی کنیم و از مرز شرع عبور نکنیم و این مطلب خیلی حائز اهمیت است. ممکن است در لحظه ی مبادا اگر ضعف نفس داشته باشیم باعث نفوذ شیطان شود.

کعبی خاطر نشان ساخت:ما باید بنده ی خدا شویم و به کهف حصین پناه ببریم و دژ مستحکم ولایت محمد و آل محمد است. دعا، تلاوت قرآن، توسل به اهل بیت و توسل به امام زمان کهف حصین است ما با همین نگاه مقاومت در انتخابات شرکت می کنیم؛ دو نگاه می توانیم داشته باشیم، یک نگاه شخصی و قبیله ای و گروهی که این نگاه فایده ندارد. نگاه دوم؛ با رویکرد اقتدار آفرینی و امینیت آفرینی و وحدت آفرینی ست که نگاه دوم مطلوب است.

وی ادامه داد:مجلس خبرگان بسیار اهمیت دارد و نباید شرکت در این انتخابات ساده گرفته شود باید موج شهری و استانی و کشوری برای این انتخابات ایجاد شود همانطور که انتخابات مجلس شورای اسلامی هم مهم است.انتخابات در ایران هم حق است و هم تکلیف؛ حق است چون مردم برای شرکت در آن آزادند و تکلیف است چون واجب شرعی و لازم ملی‌ست برای اسلام، برای ایران، با غیرت ملی و غیرت خوزستانی برای اقتدار و وحدت ملی ان شاءالله در اسفندماه امسال حماسه ساز شویم.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1589363