نیوز سیتی!
09 آذر 1402 - 17:41

مخالفت جمهوری‌خواهان با شهادت علنی «هانتربایدن» در پرونده استیضاح پدرش

جمهوری خواهان مجلس نمایندگان آمریکا با طرح وکیل پسر بایدن برای شهادت علنی و در ملا عام وی در مورد طرح استیضاح پدرش مخالفت کرده و خواستار ارائه این شهادت پشت درهای بسته شده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در حالی که «هانتر بایدن» پسر رئیس‌جمهور آمریکا با طرح شهادت دادن در کنگره در ماجرای تحقیقات برای استیضاح پدرش موافقت کرده است، پیشنهاد شهادت در ملام عام از سوی وکیل هانتر بایدن توسط جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان رد شد.

به گزارش نشریه «ویک» هانتر بایدن در پیشنهادی عنوان کرد که حاضر است در تحقیقات استیضاح جمهوری‌خواهان که جو بایدن، پدرش را به عنوان رئیس جمهور آمریکا هدف قرار داده است، شهادت دهد. اما جمهوری‌خواهان با ایده علنی کردن اظهارات وی جهت شهادت در مورد پرونده استیضاح پدرش مخالفت کردند.

«جیمز کامر»نماینده مجلس نمایندگان آمریکا که به عنوان رئیس کمیته نظارت بر مجلس نمایندگان بر ماجرای این تحقیقات جهت استیضاح علیه رئیس جمهور آمریکا نظارت می کند، پیشنهاد شهادت علنی توسط هانتر بایدن را رد کرده و عنوان کرد، انتظار جمهوری خواهان از وی این است که این شهادت را پشت درهای بسته در تاریخ ۱۳ دسامبر ارائه دهد. کامر هانتر بایدن را متهم کرده است که در تلاش است تا در ماجرای تحقیقات برای استیضاح پدرش طبق قوانین خودش بازی کند.

پیشنهاد بایدن برای شهادت در کنگره از سوی «آبی لوول» وکیلش در سه صفحه به مجلس نمایندگان ارائه شد. وی خطاب به  اظهارات کامر جهت شهادت هانتر بایدن پشت درهای بسته عنوان کرد: تاکنون دیده شده که شما در جلسات غیرعلنی به دستکاری و تحریف حقایق و اطلاع رسانی نادرست به مردم متوسل شده‌اید. اگر همانطور که ادعا می‌کنید، تلاش‌های شما در این زمینه مهم است و  شامل مسائلی است که آمریکایی‌ها باید بدانند، اجازه دهید تا این مسائل در معرض اطلاع عموم قرار بگیرند.

با وجود اصرارهای  لوول برای طرح درخواست جهت شهادت هانتر بایدن در جریان یک جلسه دادرسی عمومی و در ملاعام، جیمز کامر با این درخواست مخالفت کرده است. واشنگتن پست در گزارشی عنوان کرده است که شهادت علنی هانتر بایدن یک «رویارویی دراماتیک و پرمخاطب است که خطراتی را برای هر دو طرف به همراه خواهد داشت».

«جیمی راسکین» نماینده ارشد دموکرات‌ها در کمیته نظارت مجلس نمایندگان آمریکا رد ایده مربوط به پیشنهاد هانتر بایدن برای شهادت علنی از سوی حزب جمهوری‌خواه را «اعتراف صریح اعضای این حزب به اینکه آنها خواستار دانستن واقعیت نیستند و ادعاهای خود در جریان پرونده استیضاح بایدن اعتمادی ندارند» برشمرد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1589719

مهمترین اخبار ایران و جهان: