نیوز سیتی!
29 آذر 1402 - 12:33

سردار قریشی: تا به امروز ۵۰۰ هزار نفر به اردوی راهیان نور اعزام شدند

جانشین رییس سازمان بسیج مستضعفین کشور گفت: هر سال تا این تاریخ معمولا ۱۷۰ هزار زائر عازم مناطق عملیاتی شدند اما امسال بیش از ۵۰۰ هزار نفر داوطلبانه عازم اردوی راهیان نور شدند که با این آمار شاهد پیشرفت ۱۰۰ درصدی بودیم.

سردار قاسم قریشی جانشین رییس سازمان بسیج مستضعفین کشور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: هر سال تا این تاریخ معمولا ۱۷۰ هزار زائر عازم مناطق عملیاتی شدند اما امسال بیش از ۵۰۰ هزار نفر داوطلبانه عازم اردوی راهیان نور شدند که با این آمار شاهد پیشرفت ۱۰۰ درصدی بودیم.

وی با بیان اینکه استقبال جوانان و دانش آموزان نسبت به گذشته بیشتر شده است، افزود: در سال‌های گذشته سنین متوسط حضور بیشتری داشتند درصورتی که پارسال و امسال حدود ۷۰ درصد زائران نوجوانان و جوانان هستند.

وی ادامه داد: باتوجه به استقبال گسترده مردم به ویژه‌ای جوانان در عزیمت به سرزمین نور ۶۸ یادمان دفاع مقدس را در مناطق مختلف عملیاتی جنوب، جنوب غرب، شمال، شمال غرب و دریایی که حوادث مهمی مثل عملیات بیت المقدس، فتح المبین، کربلای ۴ و ... اتفاق افتاده است، آماده کرده‌ایم.

قریشی اضافه کرد: این یادمان‌ها توسط سپاه، بسیج، ارتش و فراجا اداره می‌شوند و پذیرای صدها زائر در سرزمین نور خواهند بود.

وی با بیان برای اسکان زائران اردوگاه‌هایی را بصورت متمرکز و استانی با همکاری مسؤولان استانی تدارک دیده شده است، گفت: ظرفیت اردوگاه‌ها بالای ۵۰ هزار نفر است که در شهرهای مختلف از جمله اهواز، آبادان، خرمشهر و سایر استان‌ها از جمله کرمانشاه، آذربایجان غربی، هرمزگان و ... آماده پذیرایی از زائران حتی بصورت تیمی و خانوادگی هستند.

قریشی تصریح کرد: علاوه بر اردوگاه‌های ما، مردم استان‌های خوزستان، ایلام، کردستان، آذربایجان غربی، هرمزگان، بندرعباس از زائران سرزمین نور پذیرایی خواهند کرد.

وی افزود: تفاوت اردوی راهیان نور امسال با سال‌های گذشته این است که تمرکز از برگزاری این برنامه در انتها و ابتدای سال برداشته شده و شاهد برگزاری آن در تمام طول سال هستیم.

جانشین رییس سازمان بسیج مستضعفین گفت: در سال‌های گذشته تمرکز ما عمدتا در مناطق جنوبی بود که امسال به مناطق غربی، جنوب غرب، شمال و شمال غرب نیز بیشتر پرداخته‌ایم.

وی با اشاره به برگزاری  اردوی راهیان پیشرفت و مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی در کنار اردوی راهیان نور، بیان کرد: با توجه به علاقه جوانان ما به مشاهده موفقیت‌های کشور در زمینه‌های مختلف صنعتی، علمی و فناوری از دو جهت ایجاد امید و خودباوری و کسب تجربه اردوهای راهیان پیشرفت با شرکت ۷۰۰ هزار نفر از جوانان و نوجوانان ما برگزار شد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1610419

مهمترین اخبار ایران و جهان: