نیوز سیتی!
25 آبان 1402 - 13:27

نوسازی ۲۱ کیلومتر از پروژه محور بناب-منجیل

سرپرست معاونت مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: در حال حاضر« دو قطعه» از پروژه ملی زنجان – بناب –منجیل در فواصل سولی چای -بادامستان و چفتان -سرخه دیزج به طول« ۲۱ کیلومتر» به صورت نوسازی اجرا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، سید احمد خلیلی، سرپرست معاونت مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران به پروژه ملی زنجان – بناب – منجیل اشاره کرد و اظهار داشت: از ۱۰۰ کیلومتر  مسیر زنجان -گیلوان -منجیل حدود ۸۰ کیلومتر در محدوده استان زنجان است،گفت: حدود ۴۰ کیلومتر آن طی سال‌های گذشته با مشخصات راه اصلی کوهستانی بهسازی شده و به بهره‌برداری رسیده است.

سرپرست معاونت مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه در حال حاضر دو قطعه  از این مسیر در فواصل سولی چای -بادامستان و چفتان -سرخه دیزج به طول ۲۱ کیلومتر  به‌صورت نوسازی اجرا می‌شود، اظهار کرد: حدود ۱۶.۵ کیلومتر  آن در دو قطعه پیمان‌سپاری شده و با پیشرفت فیزیکی ۱۲ درصد در دست اجرا است. 

 

یک هزار میلیارد تومان اعتبار برای اتمام پروژه محور بناب به منجیل نیاز است

 سرپرست معاونت مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان اعتبار هزینه شده برای مسیر فوق را بیش از ۱۱۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: برای اتمام آن با توجه به سنگی و سخت بودن مسیر و شرایط اجرا به بیش از یک هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

خلیلی با تأکید بر اینکه تکمیل پروژه محور بناب به منجیل مزایای بسیاری دارد، تاکید کرد: با احداث و تکمیل این مسیر علاوه بر کاهش بیش از ۱۰ کیلومتری  فاصله زنجان به طارم، با حذف بخش عمده‌ای از گردنه‌های پرپیچ و خم و ارتفاعات برف‌گیر این محور، شاهد کاهش محسوس زمان سفر، افزایش ایمنی محور و کاهش قابل‌ملاحظه در مصرف سوخت و استهلاک وسایط نقلیه سنگین و سبک را در حمل‌ونقل کالا و مسافر خواهیم بود.

وی افزود: به منظور بهره‌مندی استان زنجان از ظرفیت‌های بسیار بالای شهرستان طارم، احداث و تکمیل این محور نقش مؤثری را ایفا می‌کند که تأمین به‌موقع منابع مالی برای پروژه باعث تسریع در عملیات اجرایی آن خواهد شد.

پایان پیام/2308

منبع: فارس
شناسه خبر: 1574063

مهمترین اخبار ایران و جهان: