نیوز سیتی!
01 دی 1402 - 15:49

از دست دادن جان عزیزانمان به علت کمبود آمبولانس پذیرفتنی نیست

امام جمعه موقت بخش توکهور وشهرهشتبندی میناب با گلایه از وزارت بهداشت گفت: از دست دادن جان عزیزانمان به علت کمبود آمبولانس برای مردم هشتبندی قابل قبول نیست وبرای حل این مشکل اقدام شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از میناب ، حجت الاسلام مهدی فاطمی نیا امام جمعه موقت بخش توکهور و شهر هشتبندی میناب امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته اظهار داشت: چرا  برای یک منطقه ای که بالای ۵۰ هزار نفر جمعیت دارد یک آمبولانس وجود دارد، البته آمبولانس دیگری در درمانگاه این منطقه وجود دارد که یا خراب است ویا راننده ندارد.

وی افزود: چرا برای مردم انقلابی و ولایت مدار بخش توکهور و شهر هشتبندی که ظرفیت یک شهرستان را دارد و  قطب تولید محصولات کشاورزی استان و کشور است فکری نمی شود؟

امام جمعه موقت بخش توکهور و شهر هشتبندی میناب گفت: مردم این منطقه باید حتما عزیزان خود را از دست بدهند تا بعد برای حل مشکل منطقه به مسئول مربوطه آن تذکر داده شود؟ آیا این گونه برخوردها در شهرهای دیگر هم به همین صورت است یا اینکه مختص منطقه ما است که به خاطر کمبود آمبولانس جان یک شهروندی را باید از دست بدهیم.

 فاطمی نیا عنوان کرد: در بعضی مواقع هم گفته می شود که شهروندان این منطقه به علت کمبود آمبولانس با ماشین شخصی بیمار خود را حمل کرده اند که در بین راه به کما رفته است.

امام جمعه موقت بخش توکهور وشهر هشتبندی با تذکر به مسئولان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان یاد آور شد: از مسئولان امر این درخواست را داریم که هرچه سریعتر به مطالبه به حق مردم این منطقه را پاسخ دهند و مشکل را بر طرف سازند.

به گزارش فارس، کمبود آمبولانس در هرمزگان بدلیل گرما، طولانی بودن مسیرها و کمبودهای درمانی بیش از دیگر مناطق کشور مشهود است و ضروری است تا وزارت بهداشت، فکری به حال این وضعیت کند. این کمبودها در حالی است که تاکنون چندین خیر آمادگی خود را برای وارد کردن یک یا چند آمبولانس در این استان نیز اعلام کرده اند اما گرفت و گیرهای سخت گمرکی و مالیات واردات خودرو بر آمبولانس نیز وجود دارد.

پایان پیام/

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1612519

مهمترین اخبار ایران و جهان: