نیوز سیتی!
21 آبان 1402 - 21:45

تاکید استاندار بر ادامه رویکرد تحولی در توسعه راه‌های خراسان رضوی

استاندار خراسان رضوی از اجرایی شدن سه رویکرد اساسی مدیریتی در راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خبر داد و بر ادامه اقدامات تحولی در توسعه راه‌های استان مانند روکش آسفالت ۱۲۰۰ کیلومتر از جاده‌های استان در حدود یکسال تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، یعقوبعلی نظری اظهار کرد: ما در استان خراسان رضوی سه رویکرد اساسی را در نظر داریم که شامل مدیریت مولفه‌های اصلی جهت نظم بخشیدن و حصول اطمینان از تداوم خدمات ضروری، مدیریت جبرانی عقب ماندگی‌ها و مدیریت تحول و توسعه بخشی و زمینه سازی جهش عملکرد است که در نهایت این سه عامل موجب رضایتمندی زائران و مجاوران در ارایه خدمات جاری و ویژه در ایام خاص خواهد شد.

وی افزود: ما در سطح استان بر اساس یک نقشه معین در حال حرکت هستیم و معتقدیم که در بازه زمانی مشخصی می‌توانیم ضمن ارایه خدمات بهینه روزانه و مدیریت وضعیت بتوانیم مدیریت جبرانی را در بخش‌های مورد نیاز همچون اصلاح زیرساخت‌های جاده‌ای در بخش ایمنی، اصلاح نقاط حادثه‌خیز، توسعه راه و بهسازی آسفالت را اجرایی نماییم و همزمان نیز موجبات توسعه نیاز‌های استان را نیز در نظر داشته و عملیات اجرایی مختلفی را نیز در این بخش شاهد باشیم.

استاندار خراسان رضوی در ادامه گفت: امید است با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و تا پایان کار دولت بتوانیم صد درصد برنامه‌های مصوب را اجرایی کرده و تمام و کمال تحویل نماییم.

نظری افزود: ظرفیت ناوگان حمل و نقل مسافر و بار در استان مطابق با نیاز‌های موجود در این استان نبوده و باید در این بخش با جدیت پیگیری‌ها صورت گیرد که کمبود‌ها را جبران نماییم و با فعال شدن بیش از پیش بخش خصوص و اجرایی نمودن ظرفیت‌های قانونی می‌توان اثرات آن را در اقتصاد و تبادلات تجاری استان شاهد بود.

وی در خصوص مراکز لجستیک موجود شامل پایانه‌های مرزی و داخلی نیز تصریح کرد: ما با وجود بارگاه منور رضوی در استان مزیت ویژه‌ای داریم و به لحاظ جغرافیایی نیز در محل تلاقی کریدور شرق و غرب قرار داریم و باید زمینه‌های قوی و محکمی را در دروازه‌های شرقی با کشور‌های ترکمنستان و افغانستان فراهم آوریم.

استاندار خراسان رضوی در پایان با اشاره به اجرای طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی راه‌های استان بر اجرا و اتمام پروژه‌های بهسازی ۱۶۰۰ کیلومتر روکش راه‌های استان، رفع خطر از ۶۴ نقطه حادثه خیز، حوزه خدمات جاده‌ای، اتمام محور‌های جغتای-برغمد، مشهد-گلبهار و مشهد سرخس تاکید کرد.

به گفته خدایی معاون هماهنگی امور عمرانی، طرح تحول بهسازی راه‌های استان و طرح تحول انضباط ترافیکی با هدف بهبود خدمات جاده‌ای و ایمنی حمل و نقل و توسعه ترانزیت از مرز‌های استان مهم‌ترین هدف طرح‌های تحول در حوزه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است که براین اساس بهسازی روکش ۱۳۸۵ کیلومتر از راه‌های استان از ابتدای شروع طرح‌ها انجام گرفته و در زمینه خدمات بین راهی و ایمنی حمل و نقل، رفع نقاط پر تصادف و اقدامات توسعه ترانزیت در حال اجرا می‌باشدکه نتیجه آن بهبود کیفی و کمی خدمات و کمک به ارتقا زیر ساخت‌ها و بخش‌های اقتصادی مرتبط است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1569819

مهمترین اخبار ایران و جهان: