نیوز سیتی!
02 آبان 1402 - 08:17

بررسی وضع سایبری صنعت برق سمنان

آخرین وضع سایبری شرکت برق منطقه‌ای سمنان ارزیابی شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، با حضور مدیران و برخی از کارشناسان دفتر حراست و امور محرمانه و دفتر فناوری ارتباطات و مدیریت اطلاعات و نمایندگان مرکز افتا، آخرین وضع سایبری شرکت برق منطقه‌ای سمنان مورد ارزیابی قرار گرفت.

محمد اخلاقی، مدیر دفتر حراست و امور محرمانه شرکت برق منطقه‌ای سمنان در این جلسه ضمن خیرمقدم به نمایندگان مرکز افتای سمنان، توضیحاتی در خصوص ساختار کمیته امنیت سایبری شرکت و نحوه فعالیت این کمیته‌ها ارائه داد.

اخلاقی تبادل‌نظر در خصوص مشکلات و چالش‌های موجود، ارائه راهکارهای پیشنهادی، دریافت مشاوره و راهنمایی جهت رفع ضعف‌ها و نقاط آسیب‌پذیر موجود و افزایش تعاملات دوجانبه را از اثرات مثبت این ارزیابی برشمرد.

حسین معمم، مدیر دفتر فناوری ارتباطات و مدیریت اطلاعات شرکت برق منطقه‌ای سمنان هم در خصوص سامانه‌ها و نرم‌افزارهای موجود در شرکت و ساختار شبکه در حوزه فناوری اطلاعات و شبکه صنعتی و تأمین امنیت در این حوزه‌ها مطالبی بیان کرد.

در ادامه، حوزه‌های گوناگون فناوری ارتباطات ازجمله قراردادها، سامانه‌های نرم‌افزاری و گواهینامه‌های امنیتی مرتبط به ساختار شبکه و زیرساخت و استانداردهای حوزه فناوری اطلاعات توسط ارزیابان مورد ارزیابی قرار گرفت.

در پایان، نمایندگان افتا ضمن بیان نقطه نظرات و توصیه‌های امنیتی لازم از مرکز داده و باطری‌خانه بازدید کردند.

پایان پیام/74002/م/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1548319

مهمترین اخبار ایران و جهان: