نیوز سیتی!
01 آبان 1402 - 18:03

کرملین: آمریکا نمی‌تواند نظم نوین جهانی ایجاد کند

سخنگوی کرملین با بیان اینکه آمریکا نمی‌تواند نظم نوین جهانی ایجاد کند، تاکید کرد که واشنگتن فقط جهانی را می‌خواهد که حول خودش بگردد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس،‌ «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری فدراسیون روسیه امروز (دوشنبه) گفت که آمریکا به دنبال شکلی از نظم جهانی است که حول آنها بچرخد.

پسکوف طی نشست خبری در کرملین درباره اظهارات «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا مبنی بر پیدایش نظام نوین جهانی، توضیح داد: «در اتفاقی کاملا نادر، ما با او در این خصوص کاملا موافق هستیم اما آمریکا نمی‌تواند چنین کاری را انجام دهد».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی در واکنش به این اظهارات که آمریکا به دنبال ایجاد نظمی جدید در جهان است، تصریح کرد: «آنها به دنبال جهان و نظمی هستند که حول خودشان بچرخد. اما چنین چیزی دیگر هرگز رخ نخواهد داد».

سخنگوی کرملین درباره سرنوشت اسرای صهیونیست در دست گروه‌های مقاومت در نوار غزه نیز اظهار داشت: «دیپلمات‌های ما در حال تلاش هستند و فعلا صحبت درباره جزئیات دشوار است، اما تمام تلاش‌های لازم را انجام می‌دهیم».

امروز همچنین «الکساندر گروشکو» معاون وزیر خارجه روسیه گفته بود که حل بحران فلسطین بدون اجرای راهکار دو دولتی بر اساس قطعنامه‌های شورای امنیت ممکن نیست. (جزئیات بیشتر)

پسکوف ضمن رد ادعاها مبنی بر دخالت روسیه در خرابکاری در خط لوله انتقال گاز بالتیک، درباره تهدید رئیس‌جمهور لتونی به بستن دریای بالتیک به روی کشتی‌های روسی گفت: «ما هرگز تهدیدی را از سمت هیچکسی نمی‌پذیریم».

طبق این گزاش، وی در ادامه خطاب به لتونی این سوال را پرسید: «وقتی به بستن دریای بالتیک به روی کشتی‌های روسی به بهانه خرابکاری در خط لوله بالتیکانکتور تهدید می‌کنند، آیا آب‌هایشان را به روی عامل انفجار نورد استریم هم می‌بندند؟»

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1547963

مهمترین اخبار ایران و جهان: