نیوز سیتی!
26 مهر 1402 - 07:38

تأکید شورای همکاری خلیج فارس بر کمک رسانی فوری به غزه

شورای همکاری خلیج فارس در نشست فوق‌العاده در عمان، تحولات فلسطین و جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان را بررسی کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزرای خارجه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس امروز سه‌شنبه در مسقط پایتخت عمان نشست فوق‌العاده‌ای برگزار و طی آن تحولات فلسطین را بررسی کردند. 

وزارت خارجه عمان در بیانیه‌ای تأکید کرد که در این نشست بر ضرورت ارسال کمک‌های انسانی فوری به ساکنان نوار غزه و تأمین امنیت ارسال این کمک‌ها تأکید شد. 

حاضرین در این نشست تحولات اراضی اشغالی فلسطین، افزایش خشونت‌ها و بمباران محله‌های مسکونی نوار غزه توسط رژیم صهیونیستی را که به شهادت و زخمی شدن هزاران نفر از مردم غزه منجر شده است، مورد بررسی قرار دادند. 

خبرگزاری عمان گزارش داد که پیش از برگزاری این نشست، وزرای خارجه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس با «هیثم بن طارق» سلطان عمان دیدار و تحولات نوار غزه و اراضی اشغالی فلسطین را بررسی کردند. 

سلطان عمان در این دیدار بر ضرورت تشدید تلاش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی برای پایان دادن به تنش‌ها و استفاده از زور و خشونت و نیز حمایت از غیرنظامیان و تأمین مایحتاج ضروری برای آن‌ها تأکید کرد. 

۱۱ روز از آغاز عملیات «طوفان الاقصی» علیه رژیم صهیونیستی می‌گذرد. عملیاتی که تاکنون دست‌کم به کشته شدن ۱۳۰۰ صهیونیست منجر شده و حملات وحشیانه و تلافی‌جویانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه علاوه بر ویرانی مناطق مسکونی و زیرساخت‌های آن، به اعلام وزارت بهداشت فلسطین به شهادت ۲۸۳۷ نفر و مجروحیت نزدیک به ۱۲ هزار نفر منجر شده است. 

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1541763

مهمترین اخبار ایران و جهان: