نیوز سیتی!
22 آذر 1402 - 19:25

فارس من| برنامه‌های عملیاتی برای تقویت مراودات رشت و آستراخان تدوین می‌شود

رئیس شورای شهر رشت با اشاره به حضور خود به همراه شهردار رشت در سفر به روسیه گفت: در دیدار با مدیریت شهری آستراخان مقرر شد، برنامه‌های عملیاتی برای تقویت مراودات شهری رشت و آستراخان هر چه سریعتر تدوین و با تشکیل کمیته مشترک، به صورت ویدئوکنفرانس موارد مرتبط را بررسی شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سامانه «فارس من» خبرگزاری فارس، سامانه‌ای برای ثبت و پیگیری مطالبات مردمی است که طی سال‌های اخیر راه‌اندازی شده و خادمان رسانه‌ای مردم در آن متعهد شده‌اند تا در سریع‌ترین زمان موضوع ثبت‌شده مردم را پیگیری و به اطلاع آن‌ها برسانند. 

اخیراً مطالبه‌ای با عنوان «دستاورد حضور رئیس شورا و شهردار رشت به روسیه چه بود؟ » در سامانه فارس من ثبت شد که در آن مطالبه‌گر مطرح کرده بود: شهردار و رئیس شورای شهر رشت با استاندار و دیگر مسئولین استانی سفری به روسیه انجام دادند سوال این است که چه دلیلی برای حضور شورا و شهردار در این جلسه بود و دستاورد این حضور در روسیه برای رشت چه می‌تواند باشد؟ 

محمد حسین واثق کارگرنیا رئیس شورای اسلامی شهر رشت که به همراه شهردار رشت و در قالب هیئتی به ریاست استاندار گیلان به کشور روسیه سفر کرده بودند در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به اینکه استفاده از فرصت‌های سرمایه‌گذاری در این سفر مورد توجه بود، اظهار کرد: در این راستا به همراه رحیم شوقی شهردار رشت با مجموعه مدیریت شهری در شهر آستراخان روسیه دیدار و به لزوم گسترش دیپلماسی شهری، اقتصادی و بهره مندی از ظرفیت‌های تاریخی و غیره تاکید شد. 

وی با بیان اینکه در این دیدار چگونگی توسعه تعاملات تجاری و اقتصادی ما بین این ۲ شهر بررسی شد، افزود: همچنین در این نشست به موضوع خواهرخواندگی شهرهای رشت و آستراخان اشاره و به لزوم توجه بیشتر به ظرفیت‌های مشترک تاریخی با هدف توسعه گردشگری نیز تاکید شد و با توجه به اینکه رشت و آستراخان، بزرگترین شهرهای حاشیه دریای خزر و به عنوان شهرهای معین برای گسترش روابط ایران و روسیه انتخاب شده‌اند می‌توانند نقش مهمی ایفا کنند. 

رئیس شورای اسلامی شهر رشت به استقرار کنسولگری‌های ۲ کشور نیز در این ۲ شهر اشاره کرد و گفت: اجرای برنامه‌های جامع عملیاتی به منظور گسترش دیپلماسی شهری، اقتصادی، فرهنگی، علمی و گردشگری نیز در این دیدار مورد تاکید قرار گرفت.

به گفته کارگرنیا، مقرر شد برنامه‌های عملیاتی برای تقویت مراودات شهری رشت و آستراخان هر چه سریعتر تدوین و با تشکیل کمیته مشترک، به صورت ویدئوکنفرانس موارد مرتبط را بررسی کرده تا راهکارهای لازم برای تعامل بیشتر و استفاده از ظرفیت‌های ۲ شهر اشتراک گذاشته شود. 

وی با بیان اینکه در تلاشیم تا برنامه‌ریزی‌های لازم جهت اعزام نخستین تور گردشگری متشکل از شهروندان ۲ شهر در کمتر از ۱۸ ماه آینده اجرایی شود، افزود: این تور گردشگری از طریق دریا و همچنین به صورت پرواز مستقیم در دستور کار کمیته مشترک قرار می‌گیرد. 

پایان پیام/۸۴۰۰۸

منبع: فارس
شناسه خبر: 1604163

مهمترین اخبار ایران و جهان: