نیوز سیتی!
22 آذر 1402 - 23:28

مرز دوغارون یکی از مهمترین گذرگاه های کریدور ترانزیتی شرق است

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی دوغارون گفت: مرز دوغارون یکی از گذرگاه های مرزی و زمینی کریدور ترانزیتی شرق است.

مریم قویدل در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در تایباد اظهار کرد: مرز دوغارون یکی از گذرگاه های مرزی و زمینی کریدور ترانزیتی شرق است که توسعه این کریدور از اهمیت ویژه‌ ای برخوردار است.

وی افزود: کریدورهای حمل‌و‌نقلی و جاده‌ ای شریان‌ های حیاتی در کالبد اقتصاد هستند و از جمله مهمترین پیش نیازهای پیشرفت تلقی می‌ شوند.

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی دوغارون ادامه داد: توسعه کریدور شرق با وجود مرز دوغارون و دیگر معابر زمینی ایران با افغانستان و ترکمنستان، از منظر بین المللی می‌ تواند زمان و هزینه دسترسی کشورهای شرق و جنوب شرق آسیا به آسیای میانه را به شکل قابل توجهی کاهش دهد.

قویدل بیان کرد: توسعه پایدار مناطق محروم در شرق کشور، افزایش سهم کشور در ترانزیت کالا، ایجاد مزیت‌های رقابتی، جذب سرمایه‌ گذار داخلی و خارجی و تسهیل و هماهنگی تشریفات گمرکی از راهبردهای توسعه کریدور شرق کشور می‌ باشند.

وی خاطرنشان کرد: توسعه نامتوازن حلقه‌ های زنجیره کریدور شرق، وجود حلقه‌ های مفقوده در زیرساخت‌ های این کریدور و ناشناخته بودن آن در نزد تجار و شرکت های حمل‌ و‌ نقل خارجی از موانع و چالش های پیش روی توسعه کریدور شرق هستند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1604319

مهمترین اخبار ایران و جهان: