نیوز سیتی!
23 آذر 1402 - 11:54

تشریح آخرین وضعیت «پل روگذر راه‌آهن آبیک_قشلاق» از زبان دادستان آبیک

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک به بیان آخرین جزییات پیگیری‌های صورت گرفته در خصوص پروژه پل روگذر راه‌آهن آبیک_قشلاق و اخذ تصمیمات جدید برای تکمیل این پروژه پرداخت.

مرتضی محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبیک به تشریح آخرین پیگیری‌های صورت گرفته به عنوان مدعی العموم در زمینه پل روگذر راه آهن آبیک_قشلاق پرداخت و اظهار کرد: سه هفته پیش جلسه‌ای با حضور پیمانکار پروژه پل (شرکت سداد)، معاون اداره کل راه‌آهن شمال ۲ کشور و سرپرست شهرداری آبیک در دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان آبیک برگزار شد.

وی افزود: در این جلسه در خصوص تکمیل پروژه پل روگذر راه‌آهن آبیک_قشلاق گفت‌وگو و تبادل نظر لازم صورت گرفت و با توجه به اینکه از سوی دولت، امسال اعتباری برای اتمام این پروژه تخصیص نیافته، تصمیمات مناسبی اخذ شد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک بیان کرد: در این جلسه مقرر شد از سوی پیمانکار، بیس، ساب بیس و زیرسازی نهایی پروژه به همراه موضوعات ایمنی، نصب گاردریل ها و حفاظهای استاندارد و اصلاح شیب اقدام لازم انجام شود.

محمدی ادامه داد: به اذعان پیمانکار پروژه پل روگذر راه‌آهن آبیک_قشلاق اجرای بیس و ساب بیس و زیرسازی ۴۰ روزه به اتمام می‌رسد و آماده آسفالت می‌شود. زمانی که پروژه پل روگذر راه‌آهن آبیک_قشلاق آماده آسفالت شد شهرداری باید نسبت به انجام آسفالت، خط کشی و نصب نیوجرسی در وسط پل برای دو طرفه شدن مسیر، اقدام کند.

وی اضافه کرد: لازم است شهرداری آبیک نسبت به فراهم کردن آسفالت مورد نیاز پل روگذر راه‌آهن آبیک_قشلاق پیش از اتمام بیس و ساب بیس تدابیر لازم را بیندیشد تا در اسرع وقت، آسفالت پل اجرایی شود.

این مسوول قضایی اذعان کرد: با توجه به اینکه نصب روشنایی پل روگذر راه‌آهن آبیک_قشلاق در قرارداد شرکت پیمانکار وجود ندارد، لذا می‌طلبد از سوی مسوولان شهرستان آبیک از جمله مدیریت شرکت برق شهرستان نسبت به این مهم که مقوله مجزایی است، تمهیدات لازم انجام و به موقع نصب شود.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک یادآور شد: حدود ۲ سال پیش احداث پل روگذر راه آهن شهر آبیک در حد ۴ ستون بیشتر نبود که با پیگیری شورای تامین شهرستان آبیک در این مدت و برگزاری جلسات متعدد با مدیر کل راه آهن شمال ۲ کشور و پیمانکار پروژه و مساعدت‌های مختلف و متعدد، در حال حاضر پیشرفت پروژه به بیش از ۹۰ درصد رسیده است.

محمدی بیان کرد: امیدواریم پیمانکار پروژه پل روگذر راه‌آهن آبیک_قشلاق، سرپرست شهرداری آبیک و مسوولان اداره کل راه‌آهن شمال ۲ کشور به تعهدات خود در زمینه تکمیل این پروژه به موقع عمل کنند و طبق وعده خودشان، این پروژه تا ۲۲ بهمن ماه تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

گفتنی است، پروژه پل روگذر راه‌آهن آبیک_قشلاق حدود ۱۰ سالی است که خاک می‌خورد و طی دو سال اخیر و با ورود و پیگیری شورای تامین شهرستان آبیک پیشرفت فیزیکی این پروژه از حدود ۳۰ درصد، از چند ماه پیش به بالای ۹۰ درصد رسیده است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1604619

مهمترین اخبار ایران و جهان: