نیوز سیتی!
08 بهمن 1401 - 09:50

قصه پر غصه آخرین قهرمان ایرانی فوتبال در آسیا

همدان- تیم فوتبال پاس به عنوان آخرین قهرمان فوتبال ایران در آسیا در آستانه انحلال قرار دارد.

خبرگزاری مهر - گروه استانها: این روزها آسمان تیم فوتبال پاس آخرین قهرمان آسیا در دیار هگمتانه تیره و تار است و این تیم روزهای تلخ و بدی را سپری می‌کند، تیمی که روزگاری قطب سوم فوتبال ایران بعد از پرسپولیس و استقلال بود در پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین در آستانه انحلال قرار دارد.

داستان انتقال تیم فوتبال پاس به همدان داستان هزار و یک شبی است که با درخشش در لیگ برتر و ایجاد شور و شعف در فوتبال همدان آغاز شد اما خیلی زود این شور و شعف با سقوط به لیگ دسته اول فوتبال کشور به پایان رسید.

این سقوط پایان ناکامی‌ها این تیم و مدیریت ورزش همدان نبود چرا که پاس طعم سقوط به لیگ دسته دوم و سپس لیگ دسته سوم را هم کشید و اگر خرید امتیاز مجدد امتیاز لیگ دسته دوم نبود شاید باید در لیگ استان به دنبال قهرمان آسیا می‌گشتیم.

هر سال مدیران ورزش استان همدان با وعد و وعیدهای رنگارنگ قول صعود به لیگ دسته اول فوتبال کشور را می‌دهند اما هر فصل دریغ از فصل گذشته اما داستان در این فصل کاملاً متفاوت‌تر از گذشته است.

تیمی که امسال با سر و صدای زیاد با بی‌تدبیری به بخش خصوصی واگذار شد خیلی زود کارگزار تیم فوتبال پاس به وعده و وعیدهای خود نتوانست عمل کند و نشان داد تمام شعارهای آن‌ها طبل تو خالی بوده و در حال حاضر این تیم در آستانه انحلال و نابودی قرار گرفته است.

پاس از روزی که به همدان منتقل شد تا به حال چنین وضعیتی را تجربه نکرده است، در حالی که تیم فوتبال پاس یکشنبه ۹ بهمن باید در اولین دیدار دور برگشت لیگ دسته دوم فوتبال کشور به مصاف فولاد هرمزگان برود شرایط بسیار بدی را تجربه می‌کند.

بازیکنان این تیم با گذشت یک نیم فصل تنها ۱۵ درصد قراردادهای خود را دریافت کرده‌اند و به همین علت بسیاری از بازیکنان این تیم جدا شده‌اند.

در حال حاضر ۷ بازیکن اصلی تیم فوتبال پاس، امین احسان‌بخش، احمد شفیعی، ابراهیم مرادی، رضا کاشفی، مصطفی فرهادی، عرفان فتاحی و آرمین پناهی از این تیم جدا شده‌اند.

قصه پر غصه آخرین قهرمان ایرانی فوتبال در آسیا



دست سرمربی این تیم هادی گل‌محمدی برای دیدار یکشنبه برابر فولاد هرمزگان کاملاً بسته است و به سختی می‌تواند با توجه به بسته بودن پنجره نقل و انتقلاتی این تیم ۱۱ نفر ترکیب اصلی را راهی مسابقه کند و شاید اگر مربی دیگری بر مسند این تیم نشسته بود از هفته‌ها قبل اعطای کار در پاس را به لقایش بخشیده بود و گل‌محمدی تنها به دلیل اینکه بومی است تا به امروز تمام این سختی‌ها را تحمل کرده است.

مشکلات این تیم به اینجا ختم نمی شود و از فسخ مربی دروازه‌بانان و مربی بدنساز، تدارکات ضعیف که با توجه به سرما شدید همدان البسه گرم هم ندارند تا ۱۶ روز تعطیلی تمرینات و بسیاری از معضلات دیگر که از شمارش خارج است ادامه می‌یابد.

اگر استاندار همدان، نمایندگان مردم همدان در مجلس شورای اسلامی، مدیر کل ورزش و جوانان استان و رئیس هیئت فوتبال به وضعیت این تیم ورود نکنند ظرف روزهای آینده خبر انحلال تیم فوتبال پاس مانند بمبی در فوتبال ایران شنیده خواهد شد.

تیم فوتبال پاس همدان در حال حاضر با انجام ۱۲ مسابقه کسب ۳ پیروزی، ۵ تساوی و ۴ شکست با ۱۴ امتیاز در رده هشتم جدول رده‌بندی گروه دوم لیگ دسته دوم فوتبال کشور قرار دارد.

سبزپوشان همدانی در هفته چهاردهم لیگ دسته دوم فوتبال کشور یکشنبه ۹ بهمن ماه از ساعت ۱۴ میزبان تیم فولاد هرمزگان خواهد بود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1001819

مهمترین اخبار ایران و جهان: