نیوز سیتی!
20 دی 1401 - 17:56

مدارس هیئت امنایی رقیب مدارس خصوصی نیستند

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش گفت: گروه های جهادی و مردمی مدیریت مدارس هیئت امنایی را برعهده خواهند گرفت

به گزارش خبرنگار مهر، احمد محمودزاده معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش در نشست خبری امروز خود از تغییر در رویکرد مدارس هیئت امنایی خبر داد.

وی در پاسخ به خبرنگار مهر مبنی بر اینکه مدارس هیئت امنایی با چه تغییراتی مواجه خواهند شد؛ گفت: عده‌ای فکر می‌کنند مدارس هیئت امنایی صرفاً مشارکت مالی مردمی است. اما ما قرار نیست این مدارس را با شهریه‌های کلان تبدیل به مدارسی در رقابت با مدارس خصوصی کنیم.

محمودزاده ویژگی این مدارس را مشارکت و حضور فعال گروه‌های مردمی و گروه‌های جهادی در مدیریت آنها دانست و افزود: ویژگی دیگر این مدارس این است که ما دیگر برای مدارس هیئت امنایی تصمیم گیری نخواهیم بود بلکه خود گروه‌های ارزشی و جهادی برای مدرسه تصمیم گیری کند و بسترهای جذب سرمایه را هم خودش به عهده بگیرد.

وی در پاسخ به این سوال که گروه‌های مردمی و جهادی چگونه می‌توانند در امر مدرسه داری با وزارت آموزش و پرورش مشارکت داشته باشند؛ گفت: مدل مشارکت‌ها متفاوت است، یک گروه خیرین ممکن است تنها سرمایه گذاری کند.

محمودزاده تصریح کرد: یک گروه ممکن است تنها در مباحث تربیتی به ما کمک کند یا یک گروه تنها در زمینه انجام اردوهای پیشرفت فعال باشد. مدل همکاری گروه‌ها با آموزش و پرورش کاملاً منعطف خواهد بود و اینگونه نیست که شرایط ثابتی را اعلام کنیم و هر گروهی لازم باشد یک استاندارهایی را داشته باشد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 968419

مهمترین اخبار ایران و جهان: