نیوز سیتی!
15 دی 1401 - 10:55

فرماندار خوسف: منابع آبی، امانت نسل آینده است

فرماندار شهرستان خوسف گفت: منابع آبی امانت بزرگی هستندکه باید به درستی حفظ و به نسل بعدی تحویل داده شوند و در این راه همه ما در جایگاه های مختلف نسبت به این امر مسئول هستیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد علی ایمانی، فرماندار شهرستان خوسف چهارشنبه شب  در جلسه شورای حفاظت از منابع آب با بیان اینکه رفتار امروز ما متاثر از گذشتگان بوده و آیندگان را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد، اظهار داشت: اینکه امروز چه رفتاری داشته باشیم و چگونه در حق منابع آبی و ثروت های خدادادی عمل کنیم ، قطعا در زندگی آیندگان تاثیر خود را خواهد گذاشت.

رئیس شورای حفاظت از منابع آب شهرستان خوسف: با بیان اینکه باید صرفه جویی به معنی واقعی کلمه مورد توجه قرار گیرد، افزود: یکی از مهمترین راه های این مهم، نصب کنتورهای هوشمند مصرف آب است که در این بین همه دستگاه های اجرایی مسئول بوده و باید به نقش خود واقف باشند.

ایمانی، با بیان اینکه در بحث آب چاره ای جز صرفه جویی نداریم، ادامه داد: امروزه با رشد علم و فناوری بسیاری از انرژی ها از جمله برق و سوخت تجدید است به جز آب که هیچ جایگزینی برای آن تعریف نشده این در حالیست که بدون آن زندگی و حیات بشریت به مخاطره خواهد افتاد.

مقام عالی دولت در شهرستان خوسف، با بیان اینکه توجه به محیط زیست و منابع طبیعی می تواند به حفاظت منابع آب کمک کند، خاطر نشان ساخت: مسیر رودخانه ها باید پاک سازی شوند تا از بروز خسارات به افراد و روستائیان در بارندگی ها جلوگیری کرد.

ایمانی با تاکید بر نظارت بر برداشت بی رویه شن از رودخانه های فصلی گفت: نباید این مهم موجب شود تا در زمان وقوع بارندگی مسیر طبیعی رودخانه تغییر پیدا کند و موجب بروز خسارت به روستائیان شود.

ایمانی در پایان تاکید کرد: با نصب کنتور خواهیم توانست مصرف آب را مدیریت نماییم و خواستار همکاری اعضا و دستگاه های اجرایی جهت نصب کنتور ها شد.

پایان پیام/۳۶۳۵

منبع: فارس
شناسه خبر: 956163

مهمترین اخبار ایران و جهان: