نیوز سیتی!
29 دی 1401 - 14:12

دولت برای پایدارسازی جریان گاز ، روند اجرای خط ۱۱ انتقال گاز را سرعت ببخشد

رییس مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت سیزدهم برای پایدارسازی جریان گاز به عنوان یکی از ضرورتهای مهم کشور باید روند اجرای خط ۱۱ انتقال گاز را سرعت بخشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمد صفایی دلویی ظهر امروز در جریان بازدید از اداره گاز گناباد اظهار کرد: عملیات اجرایی خط ۱۱ انتقال گاز در سال ۱۳۹۰ آغاز ولی در دولتهای یازدهم و دوازدهم متوقف شد.

وی ادامه داد: با اجرا و تکمیل خط ۱۱ انتقال گاز مناطق بیشتری در کشور به جریان گاز متصل می شود و باید با اجرای چنین طرحهایی به پایدار سازی جریان تامین گاز کشور کمک کرد تا در زمان بارش برف و سرما و یخبندان ناشی از آن برای جلوگیری از قطع گاز خانگی مجبور به قطع گازهای واحدهای تولیدی نشویم.

عضو کمسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به قطع گاز ۶ هزار واحد صنعتی طی یک هفته گذشته به دلیل بروز سرما و برای صرفه جویی در مصرف و جلوگیری از قطع گاز خانگی در سطح کشور گفت: این مساله واحدهای تولیدی را در زمینه های مختلف و از جمله پرداخت حقوق کارگران خود با مشکلات زیادی مواجه می کند.

صفایی دلویی افزود: کشور ما از ذخایر غنی گاز و بزرگترین شبکه گاز دنیا برخوردار است در حالی که قبل از انقلاب تعداد هفت روستای کشور گاز کشی بودند به برکت انقلاب هم اکنون علاوه بر بیشتر مناطق شهری ۳۷ هزار روستا از نعمت گاز بهره مند هستند.

پایان پیام/ 

منبع: فارس
شناسه خبر: 985963

مهمترین اخبار ایران و جهان: