نیوز سیتی!
24 دی 1401 - 11:17

برگزاری اولین جشنواره بداهه‌نویسی بانوان خوشنویس

شهرکرد - رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری گفت: اولین جشنواره ملی بداهه‌نویسی بانوان خوشنویس ایران با عنوان «مشق مادر» در این استان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، احسان قائدی اظهار کرد: همزمان با میلاد دخت نبی مکرم اسلام حضرت فاطمه زهرا (س) اولین جشنواره ملی بداهه نویسی بانوان خوشنویس ایران با کتابت اسامی و القاب حضرت فاطمه زهرا (س)، آیات و اشعار با موضوع مقام مادر و زن از سوی حوزه هنری در کافه گالری هنر شهرکرد برگزار شد.

وی افزود: این مراسم نخستین رویداد اختصاصی خوشنویسی ویژه بانوان است که از سوی حوزه هنری همزمان با میلاد حضرت زهرا (س) در سراسر کشور برگزار می‌شود.

رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری ادامه داد: انجمن خوشنویسان ایران همراهی و همکاری خوبی در برگزاری این رخداد داشت و در صدد هستیم با همکاری انجمن خوشنویسان و حمایت‌های حوزه هنری مرکز بتوانیم این رخداد فرهنگی هنری را هر ساله برگزار کنیم.

قائدی عنوان کرد: بیش از ۲۰ نفر از بانوان خوشنویس چهارمحال و بختیاری در این رویداد فرهنگی و هنری شرکت داشتند و آثار خود را در موضوعات کتابت اسامی و القاب حضرت فاطمه زهرا (س)، آیات و اشعار با موضوع مقام مادر و زن تولید کردند.

وی خاطرنشان کرد: این جشنواره به همت حوزه هنری استان قزوین و حوزه هنری کشور برگزار می‌شود و آثار تولیدی بانوان چهارمحال و بختیاری از سوی حوزه هنری این استان کدگذاری شده و جهت رقابت کشوری و داوری نهایی به استان قزوین محل داوری و آثار ارسال خواهد شد.

رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: داروی این رویداد ملی برعهده ۶ نفر از اساتید برجسته ملی خوشنویسی ایران زمین است و آثار برتر این جشنواره در هفته اول بهمن ماه در اختتامیه جشنواره «مشق مادر» معرفی خواهند شد.

قائدی یادآور شد: در آئین اختتامیه این جشنواره به ۱۵ هنرمند برتر جایزه ۵۰ میلیون ریالی و به ۱۰۰ هنرمند منتخب جایزه نقدی پنج میلیون ریالی اهدا می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 975719

مهمترین اخبار ایران و جهان: