نیوز سیتی!
03 بهمن 1401 - 13:25

مسکو: کمک آمریکا به اوکراین برای حمله به خاک روسیه، جنگ روانی است

معاون وزیر خارجه روسیه ضمن اشاره به مناسب نبودن شرایط برای پیگیری مذاکرات با آمریکا درباره معاهده تسلیحات اتمی، گفت که واشنگتن و کی‌یف هشدارهای مسکو را جدی نمی‌گیرند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در ادامه تنش‌ها در روابط روسیه و آمریکا، مسکو اعلام کرد که تاریخ جدیدی برای مذاکره با واشنگتن در مورد معاهده کنترل تسلیحات اتمی موسوم به «نیو استارت» وجود ندارد.

«سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه امروز (دوشنبه) گفت که شرایط برای مذاکرات جدید در مورد این معاهده، که تعداد کلاهک‌های اتمی راهبردی طرفین را محدود می‌کند، مناسب نیست.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، ریابکوف در این‌باره توضیح داد: «به صراحت بگویم، وضعیت فعلی و با در نظر گرفتن روند تشدید لفاظی‌ها و اقدامات ایالات متحده، اجازه تعیین تاریخ جدید را نمی‌دهد».

مذاکرات بین روسیه و آمریکا در مورد ادامه پیدا کردن بازرسی‌ها از زرادخانه‌های اتمی طرفین بر اساس معاهده نیو استارت، قرار بود در ماه نوامبر در مصر انجام شود، اما این نشست به تعویق افتاد و هیچکدام هنوز تاریخ جدیدی را برای نشست تعیین نکرده‌اند.

وی همچنین اظهار داشت که مسکو در تمایل خود برای عادی‌سازی کار سفارتخانه مصمم است، اما رویکردهای پیشنهادی واشنگتن برای حل این موضوع با راهکارهای روسیه بسیار متفاوت است.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، این دیپلمات روس در واکنش به بیانیه‌های آمریکا درباره امکان ارسال موشک‌های دوربرد به کی‌یف برای حمله به خاک شبه‌جزیره کریمه نیز گفت این اظهارات فقط جنگ روانی است.

ریابکوف در این‌باره افزود: «تنش‌زایی، خطرناک ترین مسیر است و عواقب آن می‌تواند غیرقابل پیش‌بینی باشد. [آمریکا و اوکراین] این هشدارهای ما را درک نمی‌کنند. مخالفان روسیه به تشدید خطرات ادامه می‌دهند، اما اهداف عملیات نظامی ویژه در هر صورت محقق خواهد شد و تمام این تجهیزات نظامی که از منابع مختلف به اوکراین ارسال می‌شوند، به معنای واقعی کلمه نابود خواهند شد».

پیش از این روزنامه «نیویورک‌تایمز» گزارش داد که دولت آمریکا در حال به‌رسمیت شناختن این موضوع است که اوکراین برای حمله به کریمه، به تسلیحات و تجهیزات نظامی بیشتری نیاز دارد.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین نیز درباره هرگونه ماجراجویی رژیم کی‌یف برای حمله به شبه‌جزیره کریمه و قلمرو فدراسیون روسیه به اوکراین هشدار داده بود. (جزئیات بیشتر)

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 992663

مهمترین اخبار ایران و جهان: