نیوز سیتی!
16 بهمن 1401 - 15:29

استاندار کردستان: دانش‌آموزان باید با واقعیت‌های کشور آشنا شوند/کومله و دموکرات جیره‌خوار صدام وعلیه مردم کُرد بودند

استاندار کردستان گفت: دانش‌آموزان ما باید با واقعیت‌های این انقلاب آشنا شوند و بدانند که چه کسی طرفدار آنها است و بدانند زمانی که صدام به ما حمله کرد گروهک‌های کومله و دموکرات جیره‌خوار صدام و در کنار رژیم بعث بودند و اینها هیچ وقت از ذهن و خاطره مردم ما بیرون نمی‌رود.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، اسماعیل زارعی‌کوشا در افتتاحیه مدرسه ۱۸ کلاسه عصمت حسن‌آباد سنندج اظهار کرد: ایام دهه فجر یکی از خاطرات به یادماندنی برای دانش‌آموزان در دوران تحصیل است.

وی گفت: شاید این سوال در ذهن دانش‌آموزان پیش بیاید که چرا دهه فجر را جشن می‌گیریم و مراسمات شادی برگزار می‌شود و این سوالات باید پاسخ داده شود تا شبهه‌ای در ذهن دانش‌آموزان و نسل جوان و نوجوان ما شکل نگیرد.

استاندار کردستان تصریح کرد: امام خمینی(ره) وقتی دیدند که با وضع برخی قوانین مانند کاپیتولاسیون، علیه ملت ظلم‌ می‌شود علیه حاکمان ایستاد و به همین دلیل ایشان را تبعید کردند.

وی عنوان کرد: براساس قانون کاپیتولاسیون، امریکایی‌ها در ایران در درجه بالاتری قرار می‌گرفتند و اگر هم تعرضی از سوی آنها صورت می‌گرفت ایران حق محاکمه آنها نداشت.

زارعی‌کوشا تصریح کرد: با وجود ذخایر فراوان نفت و گاز و موقعیت‌های ویژه، اما کاملا به بیگانگان وابسته بودیم و وقتی تحریم و سختی بر ما اعمال می‌شد امکان زندگی برای ما وجود نداشت.

وی خاطرنشان کرد: در بعد از پیروزی انقلاب وقتی همان قدرت‌ها دست خود را از منافع ایران کوتاه دیدند صدام را برای جنگ علیه ما تحریک کردند، در حالیکه ایران دستش خالی بود و سلاح و تجهیزات نداشت اما به پیروزی رسید.

استاندار کردستان همچنین یادآوری کرد: در جنگ جهانی دوم سران سه کشور غربی بدون اینکه به شاه ایران اطلاع دهند در ایران جلسه گذاشتند و وقتی شاه فهمید تلاش کرد او را در آن جلسه راه دهند اما او را راه ندادند.

وی عنوان کرد: رضاخان یکی از سفاکترین سلسله شاهان ایران بوده که امروز سعی دارند او و خاندانش را تطهیر کنند در حالیکه هیچ توجهی به مردم غیر از یک قشر خاص نداشت.

وی یادآوری کرد: اگر در آن دوره خط آهن اجرا شد برای ایران گرسنه و درگیر بیماری‌ها نبود بلکه برای منافع کشورهایی بود که درگیر جنگ جهانی بودند.

استاندار کردستان تصریح کرد: امروزه چند هزار کاربر اینترنت وابسته به جریان نفاق، علیه ملت ایران در فضای مجازی فعالیت می‌کنند و هدف آنها، فاصله گرفتن نسل جوان ما با واقعیت‌هاست.

وی ادامه داد: اگر ایران در 44 سال درگیر انواع تحریم‌ها، استوار مانده و پیشرفت داشته است، بخاطر پشتوانه مردمی است و تاکنون مردم از آن دفاع کرده‌اند.

در زارعی‌کوشا اضافه کرد: در ۲۰۰ سال گذشته در هر جنگی بخشی از ایران شده است و در زمان پهلوی، بحرین از ایران جدا شد چون شاهان آن تصمیم‌گیرنده نبودند.

وی گفت: در حالیکه مردم ایران هیچ نقشی در انتخاب حاکمان کشور در زمان پهلوی نداشتند و با دخالت بیگانگان عزل و نصب می‌شدند امروز به دنبال جمع کردن امضا هستند که به اصطلاح ما را نجات دهند.

زارعی‌کوشا یادآور شد: اگرچه در داخل مشکلاتی وجود دارد و دلیل آن سوءمدیریت‌های گذشته و همچنین چشم دوختن به دهن دشمن و انتظار چیدن گلابی‌های برجام است اما ایران همچنان در جایی ایستاده که ابرقدرت‌های آن روز از ما حساب می‌برند.

استاندار کردستان تاکید کرد: دانش‌آموزان ما باید با واقعیت‌های این انقلاب آشنا شوند و بدانند که چه کسی طرفدار آنها است و بدانند زمانی که صدام به ما حمله کرد گروهک‌های کومله و دموکرات جیره‌خوار صدام و در کنار رژیم بعث بودند و اینها هیچ وقت از ذهن و خاطره مردم ما بیرون نمی‌رود.

انتهای پیام/2330/74

منبع: فارس
شناسه خبر: 1020263

مهمترین اخبار ایران و جهان: