نیوز سیتی!
11 دی 1401 - 22:45

شورای فرهنگ عمومی باید به یک قرارگاه عملیاتی در حوزه فعالیت‌‍‌های فرهنگی تبدیل شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: شورای فرهنگ عمومی در کنار تحقیق و رصد و بررسی مسائل باید به یک قرار گاه عملیاتی در حوزه فعالیتهای فرهنگی تبدیل شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، "سیدمحمدحسین بلاغی" مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی امشب در یکصد و چهارمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان بر لزوم بهره‌گیری از ظرفیت بی‌نظیر این شورا در بازسازی انقلابی ساختار فرهنگی استان تاکید کرد.

وی گفت: مقام معظم رهبری در دیدار ۱۵ آذر با اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی بر تکلیفی که در ابتدای کار دولت سیزدهم مبنی بر بازسازی انقلابی ساختار فرهنگی بر عهده اعضای دولت نهاده بودند، تاکیدی دوباره داشتند و این امر حاکی از اهمیت موضوع یاد شده است.

بلاغی افزود: در این دیدار منظور ایشان از ساختار در واقع ذهنیت و فرهنگ حاکم بر جامعه و نرم‌افزاری است که افراد براساس آن زندگی فردی و اجتماعی خود را تنظیم می‌کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی  با اشاره به اهمیت و جایگاه ویژه شورای فرهنگ عمومی در جامعه گفت: سه الزام اصلی و اساسی این شورا هوشیاری دائم و رصد دقیق و به موقع وضعیت فرهنگی، شناخت دقیق و ارائه راه‌حل‌های عالمانه  در این حوزه است.

وی تاکید کرد: بازسازی ساختار فرهنگی بر عهده شورای فرهنگ عمومی و علی‌الخصوص اعضای حقوقی این شوراست.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همچنین تصریح کرد: شورای فرهنگ عمومی در کنار تحقیق و رصد و بررسی مسائل باید به یک قرار گاه عملیاتی در حوزه فعالیتهای فرهنگی تبدیل شود.

وی افزود: بعد نظارت و پیگیری مصوبات شورا یک تعامل جدی را می‌طلبد و امیدواریم با اهتمام بیش از پیش، پنج کارگروه رصد و پیگیری مصوبات شورا به صورت جدی و مستمر فعالیت خود را تداوم بخشند.

در این نشست مسئولین کمیته‌های مختلف شورای فرهنگ عمومی استان به ارائه گزارش‌های خود پرداختند و در پایان احکام اعضای حقوقی  جدید شورای فرهنگ عمومی استان از سوی نماینده ولی فقیه در استان اعطا شد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 948719

مهمترین اخبار ایران و جهان: