نیوز سیتی!
06 دی 1401 - 13:33

اعتصاب یک هفته‌ای پزشکان فرانسوی در آستانه سال نو

پزشکان عمومی و همچنین پزشکان متخصص در بخش خصوصی در فرانسه تا دوم ژانویه 2023 دست به اعتصاب زده‌اند و خواستار دستمزد دوبرابر هستند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، پزشکان عمومی فرانسه و همچنین پزشکان متخصص در بخش خصوصی از دوشنبه ۲۶ دسامبر تا دوم ژانویه (پنجم تا ۱۲ دی) دست به اعتصاب زده‌اند و خواستار دستمزد دوبرابری برای پذیرش بیماران هستند. 

پزشکان فرانسوی از همکاران خود خواسته‌اند از دوشنبه (دیروز) دفاتر و مطب‌های خود را ببندند و خواستار افزایش دستمزد پذیرش بیمار از ۲۵ یورو (۲۷ دلار) به ۵۰ یورو و همچنین شرایط کاری بهتر هستند. این دومین مورد چنین اعتراضی در یک ماه است، پیش‌تر هم اوایل دسامبر پزشکان در فرانسه دست به اعتصاب زده بودند. 

به گزارش اسپوتنیک، این اعتصاب را انجمن «پزشکان برای فردا» که در ماه سپتامبر برای جلب توجهات به کمبود پزشک در فرانسه و شرایط سختی که در آن فعالیت می‌کنند، ایجاد شد، سازماندهی کرد و تعدادی از اتحادیه‌های صنفی هم آن را همراهی کردند.

طبق این گزارش، پزشکان فرانسوی از شلوغی بیمارستان‌ها در میانه همه‌گیری آنفلوانزا، کرونا و برونشیولیت در این کشور شکایت دارند. فلورنس لاپیکا پزشک عمومی به شبکه فرانوسی BFMTV گفت: همه‌گیری وجود دارد اما بیماران مزمن هم هستند. امروز دیگر توانایی مدیریت بیماران خود را نداریم چه نوزاد باشند چه سالمند. فهرست کاملی برای وقت مشاوره داریم. 

به نوشته اسپوتنیک، این اعتصاب به اندازه اقدام اول و دوم دسامبر که ۳۰ درصد دفاتر تعطیل شدند، بزرگ نخواهد بود اما متخصصان صنعت در حال تدارک اقدام سراسری بزرگ برای پنجم ژانویه هستند. 

در تابستان هم اعتصاب کارکنان بخش پزشکی در سراسر فرانسه با درخواست دستمزد بالاتر و کارکنان بیشتر و در مخالف با سیاست‌های بهداشت و سلامت مقامات برگزار شد. 

اتحادیه‌های صنفی پیش‌تر هشدار دادند که فرانسه با بحران در حوزه بهداشت و درمان مواجه است و کارکنان مراقبت‌های بهداشتی در بیمارستان‌های عمومی و موسسات پزشکی و اجتماعی در سه سال گذشته تلاش کرده‌اند تا توجهات را به این وضعیت جلب کنند. 

پایان پیام/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 938219

مهمترین اخبار ایران و جهان: