نیوز سیتی!
25 دی 1401 - 13:10

بارش برف در اغلب محورهای مواصلاتی استان زنجان/ همراه داشتن زنجیرچرخ الزامی است

رئیس پلیس راه استان زنجان از بارش برف در اغلب محورهای مواصلاتی استان خبر داد و گفت:‌ رانندگان وسایل نقلیه خود را به تجهیزات زمستانی مجهز و از سفرهای غیرضروری خودداری کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمدعلی عظیمی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بارش برف و باران، از صبح امروز در استان زنجان آغاز شده و کاهش شدید دما، لغزندگی سطح محورهای مواصلاتی استان را به همراه داشته است.
رئیس پلیس راه استان زنجان با اشاره به باز بودن همه محورهای مواصلاتی استان زنجان ادامه داد:  محورهای مواصلاتی این استان با بارش برف همراه است و به همین دلیل سطح اغلب محورهای مواصلاتی لغزنده و تردد در آنها به آرامی انجام می‌شود که برای رانندگی در این محورها همراه داشتن زنجیر چرخ الزامی است.
وی از رانندگان خواست تا رعایت سرعت مطئنه و فاصله طولی خودرو و نیز استفاده از زنجیر چرخ را در زمان بارش برف مورد توجه داشته باشند و از رانندگی با سرعت بالا و سبقت گرفتن در جاده‌های برفی، شدیدا بپرهیزند.
عظیمی تاکید کرد: رانندگان برای تردد باید از سالم بودن سیستم گرمایشی خودروی خود مطمئن و به همراه خود پوشاک گرم و مقداری خوراکی داشته باشند و حتی‌الامکان از سفرهای غیرضروری خودداری کنند.
وی افزود: لغزندگی جاده‌ها یکی از عوامل مهم واژگونی و تصادفات رانندگی است و رانندگان برای پیشگیری از حوادث ناگوار، ضمن حرکت با سرعت مطمئنه از توقف و شتاب ناگهانی پرهیز کنند.

پایان پیام/73004

منبع: فارس
شناسه خبر: 978119

مهمترین اخبار ایران و جهان: