نیوز سیتی!
07 دی 1401 - 14:53

اسکلت ۳۴۲ واحد مسکونی آسیب دیده زلزله خوی نصب شد

ارومیه - مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی با اشاره به تسریع و تداوم بازسازی مناطق زلزله زده خوی گفت: هم اکنون اسکلت ۳۴۲ واحد مسکونی آسیب دیده نصب شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، جعفر برزگر ظهر چهارشنبه در جریان بازدید مدیران بانک‌های عامل استان از مناطق زلزله زده خوی اظهار کرد: با اتمام عملیات اجرای بتن فونداسیون ۴۴۲و احد مسکونی از ۶۷۰و احد مسکونی شروع شده، اسکلت ۳۴۲و احد مسکونی نصب و عملیات دیوارچینی ۲۳۱و احد و اجرای سقف ۱۱۲و احد به اتمام رسیده و این تعداد واحد به مرحله نازک کاری رسیده است.

وی در خصوص پرداخت تسهیلات بانکی به واحدهای تعمیری و احداثی در قالب کمک بلاعوض دولت، افزود: ضمن تأمین مصالح ساختمانی از این محل، تاکنون به چهار هزار و ۶۰۲و احد تعمیری و احداثی این تسهیلات (۵۰۰ میلیون ریالی بلاعوض) پرداخت شده است.

اسکلت ۳۴۲ واحد مسکونی آسیب دیده زلزله خوی نصب شد

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی تاکید کرد: با هماهنگی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و پست بانک استان پرداخت تسهیلات وام بازسازی در دو روستا آغاز شده و تا کنون ۷۲و احد مسکونی وام خود را دریافت کرده اند.

برزگر عنوان کرد: تاکنون پرونده ۲۵۰و احد شهری و ۳۰۰و احد روستایی برای پرداخت تسهیلات بازسازی توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان به دو بانک عامل ارسال شده و منتظر آغاز پرداخت تسهیلات از این دو بانک و همچنین اعلام آمادگی دو بانک دیگر برای دریافت پرونده‌ها هستیم.

اسکلت ۳۴۲ واحد مسکونی آسیب دیده زلزله خوی نصب شد

وی یادآور شد: بر اساس مصوبه هیئت دولت در اول آبان سال جاری، بانک‌ها موظف به پرداخت تسهیلات بانکی ارزان قیمت با سود و کارمزد پنج درصد برای جبران خسارت ناشی از زمین لرزه در شهرستان‌های خوی و سلماس شدند که با توجه به فرآیند بازسازی، تأمین و پرداخت این تسهیلات برای پیشرفت مراحل بازسازی ضروری است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی یادآور شد: با توجه به اقلیم منطقه امیدواریم بانک‌های عامل استان با تسریع در پرداخت این تسهیلات به پایان فرآیند ساخت و ساز پیش از شروع فصل سرما کمک کنند.

وی یادآور شد: ادامه فرایند ساخت و ساز نیازمند همکاری بانک‌های استان در تأمین و پرداخت تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی کمک به ساخت مسکن به مردم زلزله زده خوی است.

اسکلت ۳۴۲ واحد مسکونی آسیب دیده زلزله خوی نصب شد

بر اساس اعلام یکی از مدیران بانک عامل استان در چهارچوب دستورالعمل‌های مصوب، پرداخت تسهیلات به آسیب دیدگان ناشی از حوادث غیر مترقبه در سه قالب: تسهیلات عقود مشارکتی با دوران مشارکت و تقسیط حداکثر ۱۵ ساله، تسهیلات جعاله با دوران تقسیط حداکثر ۵ ساله، و تسهیلات مرابحه با دوران تقسیط حداکثر ۷ ساله در زیر بخش‌های مختلف و با نرخ ۵ درصد در بخش شهری و ۴ درصد در بخش روستایی صورت می‌پذیرد.

زمین لرزه ۵.۴ ریشتری بامداد روز ۱۳ مهر امسال، بخش مرکزی شهرستان خوی را لرزاند که این زلزله موجب تخریب یک هزار و ۱۰۰ واحد و بروز خسارت برای بیش از چهار هزار واحد مسکونی شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 940619

مهمترین اخبار ایران و جهان: