نیوز سیتی!
22 دی 1401 - 22:18

اشتغال 6 هزار نفر در 430 واحد صنعتی بناب/ مهم ترین مشکلات واحدهای صنعتی

فرماندار بناب گفت: شهرستان بناب دارای ۴۳۰ واحد صنعتی است که قریب به ۶ هزار نفر در این واحدها مشغول به کار هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس از بناب، رضا لعلی امشب در جلسه شورای اداری و ستاد تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان بناب که با حضور عابدین خرم استاندار آذربایجان شرقی و جمعی از مدیران کل استان، مدیران شهرستان و مدیران واحدهای صنعتی برگزار شد، طی سخنانی از صاحبان صنایع به عنوان افسران جنگ اقتصادی نام برد و اظهار کرد: واحدهای صنعتی در خصوص مقوله آلایندگی و هزینه های ایجاد شده در این زمینه دچار مشکل شده اند.

بازگشت ارزش افزوده صادرکنندگان و عدم استرداد بدلیل بلوکه شدن، مشکلات مربوط به سرمایه در گردش صادرکنندگان و همچنین دو نرخی بودن ارز و مالیات واحدهای صنعتی از جمله موضوعاتی است که وی آنها را برشمرد و حمایت از تولیدکنندگان را خواستار شد.

لعلی رئیس شورای اداری شهرستان بناب همچنین سخت گیری بانک ها در مورد معرفی ضامن، وام های تکلیفی کمیته امداد و بهزیستی و نیز وام فرزندآوری و ازدواج را از دیگر مشکلات شهرستان عنوان کرد و خواستار تسریع در رفع موانع و روند پرداخت تسهیلات شد.

در ادامه جلسه شورای اداری بناب تعدادی از مدیران واحدهای تولیدی و صنعتی شهرستان به نمایندگی از تمام واحدهای صنعتی به بیان مسائل و مشکلات آنها پرداختند.

برپایه این گزارش، استاندار آذربایجان شرقی و هیأت همراه در بدو ورود به شهرستان بناب با حضور در مزار مطهر شهدای گمنام با تقدیم شاخه گل و نثار فاتحه به مقام شامخ آن شهیدان گلگون کفن ادای احترام کردند.

خرم همچنین در این سفر یک روزه به این شهرستان از پروژه های مختلف و نیمه تمام بناب از جمله مجموعه ورزشی ۱۵ هزار نفری، بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی، شهرک ولی عصر(عج)، استخر جدید در حال احداث و پروژه کمربندی(کنارگذر شرقی) بازدید کرد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 973519

مهمترین اخبار ایران و جهان: