نیوز سیتی!
22 دی 1401 - 21:10

زیرساخت های رشته تیراندازی در کردستان تقویت می شود

سنندج- استاندار کردستان گفت: زیرساخت های رشته تیراندازی با تفنگ در استان با اعتبارات استانی تقویت شود تا بتوانیم میزبانی اردوهای ورزشی را عهده‌دار شویم.

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل زارعی کوشا روز پنجشنبه در دیدار با رئیس فدراسیون تیراندازی کشور در سنندج، اظهار کرد: ظرفیت واحدهای تولیدی عمده استان محدود است اما اگر همین پتانسیل محدود نیز پای کار باشد و برای حمایت از ورزش بکارگیری شود، شاهد رونق این حوزه خواهیم بود.

وی افزود: بخشی از ظرفیت واحدهای تولیدی از جمله معدن طلای قروه استفاده شده و یک سالن ورزشی مجهز در منطقه‌ای محروم ساخته شده است.

زارعی کوشا اظهار داشت: با هماهنگی دستگاه ورزش و جوانان از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور به کردستان و سایر منابع برای خرید تجهیزات و آماده کردن سالن‌های تیراندازی در استان اقدامات قابل قبولی انجام خواهیم داد.

استاندار کردستان یادآور شد: به طور قطع در اعتبارات سال آینده، حمایت از ورزش در نظر گرفته خواهد شد تا با استفاده از آن رشته‌های ورزشی را تقویت کنیم.

وی تأکید کرد: اگر زیرساخت‌های رشته تیراندازی با تفنگ آماده شود کردستان می‌تواند جایگاه منطقه‌ای داشته باشد و میزبانی اردوهای ورزشی را عهده‌دار شود.

اسماعیل زارعی کوشا با بیان اینکه خوشبختانه اداره کل ورزش و جوانان استان امسال از محل استانی اعتبار ویژه ای دریافت کرد و سال آینده هم این مهم محقق می‌شود، افزود: فدراسیون تیراندازی به تقویت هیأت‌ها و فعالان این رشته و به ویژه استعدادیابی نگاه جدی با اعتبار ویژه اختصاص دهد و استان نیز معادل همان اعتبار را به هیأت تخصیص می‌دهد.

استاندار کردستان اظهار کرد: عزم و اراده را باید از سرداران هشت سال دفاع مقدس آموخت که اکنون هم در عرصه فرهنگی فعالیت دارند.

فدراسیون تیراندازی ۳۵ میلیارد تومان بدهکار است

رئیس فدراسیون تیراندازی هم در این دیدار گفت: تیراندازی از با سابقه‌ترین فدراسیون‌های ورزشی است اما استفاده لازم از ظرفیت این فدراسیون انجام نگرفته است.

سردار مرتضی قربانی افزود: مردم و مسؤولان این رشته را جدی نگرفته‌اند در حالی که فدراسیون تیراندازی پرمدال‌ترین فدراسیون است ولی به اندازه دیگر رشته‌های ورزشی به آن توجه نشده است.

وی به بدهکاری ۳۵ میلیارد تومانی فدراسیون و تعطیلی چند رشته در سال‌های گذشته اشاره کرد و ادامه داد: با این وجود مدال‌های خوبی در رقابت‌های جهانی و المپیک کسب کرده ایم.

رئیس فدراسیون تیراندازی با اشاره به اینکه از دیدار چهره به چهره با هیأت‌های استانی نتایج خوبی حاصل شده است، اضافه کرد: وضعیت کردستان از نظر سالن و اسلحه بسیار ضعیف است که حمایت مسئولان را می‌طلبد.

قربانی بر تعامل ویژه با سپاه برای استفاده از امکانات تجهیزاتی و مربی و سالن تأکید کرد و گفت: کردستان استعداد سرشاری دارد و جا دارد که جوانان و نوجوانان جذب این رشته پرنشاط و مهیج شوند.

وی قول داد که ۲۵ قبضه اسلحه «هوماک» به هیئت ورزشی کردستان اهدا شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 973463

مهمترین اخبار ایران و جهان: