نیوز سیتی!
11 شهریور 1402 - 11:42

دلالان در افزایش قیمت میوه شهر یاسوج نقش دارند/ رصد میدانی بازار

یاسوج_ رئیس اتاق اصناف یاسوج گفت: دلالان در افزایش قیمت میوه شهر یاسوج نقش دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، مهرداد الهی صبح شنبه با اشاره به بازدید میدانی از خرده فروشی‌های میوه در سطح شهر یاسوج و شیراز و همچنین بازدید میدان میوه و تره بار شیراز، در گفتگو با خبرنگاران افزود: افزایش قیمت برخی میوه‌ها در شهر یاسوج در حالی رخ داده که به گفته فعالین این بخش کمبودی در حوزه تولید این محصول وجود ندارد.

وی ابراز داشت: این طور که از شواهد پیدا است، برخی دلالان هم بی تأثیر در ایجاد شرایط افزایش قیمت نیستند.

الهی با بیان اینکه در بازدید شب گذشته در چندین منطقه از شهر شیراز و بزرگترین میدان میوه و تره بار شیراز قیمت‌ها، نوع و کیفیت میوه‌ها در مقایسه با شهر مورد بررسی قرار گرفت، تصریح کرد: میوه فروشان شهر یاسوج بالاتر از درصد تعیین شده در فاکتور خرید حق فروش محصولات را ندارند.

رئیس اتاق اصناف یاسوج گفت: بعضی از محصولات تولیدی کشاورزی نیز افزایش بی رویه قیمت داشته و صادرات محصولات کشاورزی سبب برخی از این افزایش قیمت‌ها است.

دلالان در افزایش قیمت میوه شهر یاسوج نقش دارند/ رصد میدانی بازار

الهی تصریح کرد: از مسئولان مربوطه می‌خواهیم جلوی صادرات برخی از این محصولات را برای تعادل بخشی به قیمت‌ها در بازار بگیرند.

فروش میوه درجه ۳ با قیمت درجه ۱

الهی به برخی از تخلفات موجود در میوه فروشی‌های سطح شهر یاسوج اشاره کرد و ابراز داشت: در حالی که ارائه محصول باید بر اساس قیمت گذاری بر حسب درجه کیفیت انجام شود، برخی از مغازه‌ها، میوه‌های درجه ۳ را با قیمت میوه درجه ۱ عرضه می‌کنند.

وی با تاکید بر برخورد قانونی بخش‌های نظارتی بر تخلفاتی از قبیل ارائه محصولات درجه ۲ و ۳ با قیمت میوه درجه ۱، ابراز داشت: مردم تخلفات این میوه فروشی‌ها را به مراکز متولی گزارش دهند.

رئیس اتاق اصناف یاسوج با بیان اینکه اتحادیه میوه فروشان اصلاح قیمت‌ها و درجه بندی اصولی میوه‌ها را پیگیری کند، گفت: همچنین تاکید آئین نامه اجرایی ماده ۷۱ قانون نظام صنفی بکارگیری ترازوی فروشگاهی با سیستم ترازوی دیجیتال و ترازو پرینتر دار بوده و باید به این مهم توجه شود.

دلالان در افزایش قیمت میوه شهر یاسوج نقش دارند/ رصد میدانی بازار

الهی عنوان داشت: طبق ضوابط و مقررات بندهای این آئین نامه، با هدف تسهیل در ثبت و مستندسازی فعالیت‌های اقتصادی، افراد صنفی عرضه کننده کالا یا ارائه دهنده خدمت، مکلفند به تناسب از صندوق مکانیزه فروش «pos» یا دستگاه ترازو دیجیتالی یا هر دو برای فروش کالا یا ارائه خدمت استفاده کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1480963

مهمترین اخبار ایران و جهان: