نیوز سیتی!
02 شهریور 1402 - 21:27

اقدامات جدی گوگل برای تبعیت از قانون جدید اتحادیه اروپا

با شروع اجرای قوانین جدید اتحادیه اروپا، گوگل متعهد شد که شفافیت بیشتری در تبلیغات داشته باشد.

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، آلفابت شرکت مادر گوگل روز پنجشنبه اعلام کرد که اطلاعات بیشتری را در مورد تبلیغات هدفمند ارائه می دهد و به محققان دسترسی به داده‌های مربوط به نحوه عملکرد محصولاتش را می دهد تا با قوانین محتوای آنلاین اتحادیه اروپا مطابقت داشته باشد.

قوانین جدید که به عنوان قانون خدمات دیجیتال (DSA) شناخته می شود، برای پلتفرم های متا، مایکروسافت، ایکس، بوکین ، پینترست ویکی پدیا، زالاندو و علی بابا به دلیل تعداد زیاد کاربرانشان سخت تر است.

قانون خدمات دیجیتال از روز جمعه اجرایی می‌شود و از شرکت‌ها می‌خواهد تا برای مقابله با مطالب سوء استفاده جنسی از کودکان و اطلاعات نادرست و حذف محصولات غیرقانونی، ناایمن یا تقلبی فروخته‌شده در پلت‌فرم‌های خود شفاف‌تر تلاش کنند.

لوری ریچاردسون، معاون گوگل در بخش اعتماد و ایمنی، در یک پست وبلاگی گفت:«ما دسترسی به داده‌ها را برای محققان اتحادیه اروپا که به دنبال درک بیشتر در مورد نحوه عملکرد جستجوی گوگل، یوتیوب، گوگل مپس، گوگل پلی و شاپینگ و انجام تحقیقات مرتبط با درک خطرات محتوای سیستمی هستند، افزایش خواهیم داد.»

گوگل همچنین اعلام کرده که راه های مختلفی را برای تماس با شرکت و به روز رسانی فرآیندهای گزارش دهی و تجدیدنظر در اختیار کاربران قرار می دهد تا انواع مشخصی از اطلاعات را در مورد تصمیمات خود ارائه دهد.

این شرکت همچنین اعلام کرده که یک مرکز شفافیت جدید برای مردم راه اندازی می کند تا به اطلاعات مربوط به خط مشی هایش دسترسی داشته باشند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1466863

مهمترین اخبار ایران و جهان: