نیوز سیتی!
03 شهریور 1402 - 10:22

رهگیری ۴۲ پهپاد اوکراینی بر فراز کریمه

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که حمله بامدادی ۴۲ پهپاد اوکراینی به شبه جزیره کریمه را خنثی کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که بامداد امروز جمعه، ۴۲ پهپاد اوکراینی را بر فراز کریمه رهگیری کرده است.

وزارت دفاع روسیه در این رابطه تصریح کرد: حملات تروریستی پهپادی شب گذشته نظام کی‌یف به اراضی فدراسیون روسیه خنثی شد.

وزارت دفاع روسیه در ادامه بیانیه خود افزود: سامانه پدافند هوایی مستقر در شبه جزیره کریمه ۹ پهپاد را منهدم کرد و ۳۳ پهپاد دیگر نیز با به‌کارگیری ادوات جنگ الکترونیک رهگیری و منهدم شدند.

این در حالی است که پیش از این و در بامداد جمعه وزارت دفاع روسیه با انتشار بیانیه‌ای از خنثی‌سازی حمله موشکی اوکراین به اهدافی در شهر «کالوگا» در خاک روسیه، با استفاده از سامانه اس- ۲۰۰ خبر داده بود.

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد که پدافند هوایی ارتش روسیه موشک‌ هدایت شونده اس- ۲۰۰ ارتش اوکراین را بر فراز شهر کالوگا سرنگون کرد.

این در حالی است که نیروهای مسلح روسیه، همچنان عملیات ویژه نظامی خود را با هدف خلع سلاح اوکراین جهت خنثی‌نمودن تهدید امنیت ملی روسیه از اراضی اوکراین ادامه می‌دهند.

گفتنی است مسکو از آغاز این عملیات در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ تاکنون اعلام کرده که با هدف حمایت از ساکنان منطقه دونباس، مقابله با تهدید امنیت ملی روسیه، مجبور نمودن اوکراین به اتخاذ مواضع بی‌طرف نظامی و نابودی رویکردهای نازیسمی در این کشور، این عملیات ویژه نظامی را اجرا می‌کند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1467219

مهمترین اخبار ایران و جهان: