نیوز سیتی!
02 شهریور 1402 - 17:32

پایگاه اورژانس خیرساز در گناوه افتتاح شد

گناوه- همزمان با آغاز هفته دولت، پایگاه اورژانس شهری ۱۱۵ در شهر گناوه با حضور مسئولان استانی و شهرستانی افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار مهر، این پایگاه اورژانس ۱۱۵ پیش بیمارستانی واقع در محله حرم به حرم شهر گناوه به همت خیر نیک‌اندیش «علی بیروتی» و به نیت و نام پدر این خیر مرحوم «حاج حسین بیروتی» در ۲ طبقه با زیربنای ۳۲۰ متر مربع و اعتبار ۶۰ میلیارد ریال احداث شده است.

محمد تقی صفری ظهر پنج شنبه در آئین افتتاح این پایگاه با گرامیداشت هفته دولت اظهار داشت: امروز راه انقلاب اسلامی، راه امام حسین (ع) است و همه ما با افتخار در این مسیر در راه خدمت رسانی به مردم که شایسته بهترین خدمات هستند تلاش می‌کنیم.

فرماندار گناوه افزود: از برنامه‌های خوب هفته دولت در راستای خدمت رسانی به مردم احداث این پایگاه خیر ساز توسط خیر نیک اندیش شهرستان است که تلاش‌های این خیر و همه کسانی که در احداث این پایگاه همراهی کردند قابل تقدیر است.

پایگاه اورژانس خیرساز در گناوه افتتاح شد

صفری با تقدیر از همکاری دانشگاه علوم پزشکی گفت: تأمین نیروی انسانی در بخش درمان و بهداشت مطلب مهمی است و تسریع در تأمین نیروی این پایگاه و تأمین آمبولانس آن نیز بسیار مهم و ضروری است.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه ساختمان این پایگاه دارای زیرساخت مناسب برای استقرار یک پزشک را نیز دارد در صورت امکان این امر وجود دارد یک پزشک عمومی یا پزشکیان دیگر برای خدمت به مردم در این قسمت شهر در اینجا استقرار یابد.

فرماندار گناوه ادامه داد: در هفته دولت برنامه‌های بسیار خوب و متنوعی در حوزه‌های مختلف فرهنگی، عمرانی، اقتصادی در شهرستان با اعتبار بالغ بر ۶ هزار میلیارد تومان پیش بینی شده است.

وی گفت: در این پروژه‌ها از اعتبارات دولتی و هم سرمایه گذاران بخش خصوصی بهره برده است که امید است خدمت شایسته به مردم و عمران و آبادی شهر در پی داشته باشد.

پایگاه اورژانس خیرساز در گناوه افتتاح شد

افتتاح دومین پایگاه اورژانس شهری گناوه

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه در این آئین گفت: شهرستان گناوه با جمعیتی حدود ۱۱۹ هزار نفر دارای سه پایگاه اورژانس جاده‌ای و یک پایگاه اورژانس شهری با دو کد آمبولانس فعال تا قبل از افتتاح این پایگاه بوده است که با افتتاح این پایگاه دارای ۲ پایگاه اورژانس شهری شد.

عصمت حیدری افزود: جمعیت بالغ بر ۱۰۰ هزار نفر در گناوه، بیرون بودن بیمارستان‌ها از شهر، حضور گسترده مسافران در طول سال در این شهرستان و مسافر پذیر بودن شهرستان، از مهمترین دلایل ضرورت و نیاز به راه اندازی پایگاه دوم اورژانس ۱۱۵ شهری و فعال کردن کد جدید در این شهر بوده است.

حیدری با تقدیر از همکاری‌های مسئولان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اظهار داشت: با توجه به دلایل و ضرورت‌هایی که در این شهر برای راه اندازی پایگاه اورژانس وجود دارد در تأمین نیروهای اورژانس ۱۱۵ نیز نیاز به مساعدت و کمک است که پیگیری‌هایی نیز انجام شده اما امیدواریم که این پیگیری و مساعدت‌ها ادامه یابد و به زودی مشکل تأمین نیرو و آمبولانس این مرکز رفع شود تا بتوان خدمات بهینه ای به شهروندان ارائه داد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان از خیر این پروژه و تیم همراه، فرماندار شهرستان و همه کسانی که در اتمام این پروژه همکاری داشتند تقدیر کرد.

ضرورت تأمین نیرو و آمبولانس برای پایگاه اورژانس

خیر این پروژه در این آئین با تقدیر از همکاری‌های انجام شده در اتمام این بنا اظهار داشت: انتظار می‌رود با همکاری همه ادارات مرتبط و مدیران شهرستانی و استانی شاهد افتتاح پروژه‌های بزرگ‌تری برای خدمت به مردم شهرستان گناوه باشیم.

علی بیروتی افزود: در این مرکز مشکل تأمین نیرو و آمبولانس وجود دارد و تقاضای ما از مرکز استان و مسئولان این است که این موضوع با جدیت پیگیری شود.

وی گفت: در حالی که سال گذشته قول تأمین نیرو و آمبولانس به ما داده شد ولی تا کنون اقدامی صورت نگرفته است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1466563

مهمترین اخبار ایران و جهان: