نیوز سیتی!
21 شهریور 1402 - 08:20

حمل و نقل با بی‌برنامگی و رفتارهای سلیقه‌ای مواجه است

رئیس کمیسیون صادرات و مدیریت واردات اتاق تبریز یکی از مشکلات تبادلات تجاری با جمهوری آذربایجان را مشکل حمل و نقل عنوان کرد و گفت: متاسفانه حمل و نقل در کشور ما راننده‌محور است، نه شرکت‌محور، به‌همین دلیل در زمینه حمل بار با بی‌برنامگی و رفتارهای سلیقه‌ای مواجه هستیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، سیدیوسف حسینی امروز در نشست تشکیل میز تجاری جمهوری آذربایجان در اتاق بازرگانی تبریز، یکی از مشکلات تبادلات تجاری با جمهوری آذربایجان را مشکل حمل و نقل عنوان کرد و اظهار کرد: متاسفانه حمل و نقل در کشور ما راننده‌محور است، نه شرکت‌محور، به‌همین دلیل در زمینه حمل بار با بی‌برنامگی و رفتارهای سلیقه‌ای مواجه هستیم.

وی بحث تعرفه‌های ترجیحی را از دیگر عوامل تاثیرگذار در تجارت با این کشور دانست و گفت: تفاوت نرخ­‌های تعرفه‌­های گمرکی برای کالاهای ایرانی و کالاهای مشابه برخی کشورهای همسایه در جمهوری آذربایجان، امکان رقابت را از صادرکنندگان استان سلب می‌­کند.

حسینی با اشاره به‌ محدودیت‌های موجود در گمرک آستارا، خواستار راه‌اندازی گمرک در مرز خداآفرین شد و افزود: با این اقدام مبادلات تجاری بین استان و جمهوری آذربایجان تسریع و تسهیل می‌شود.
 
طاهر روحی؛ مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان‌شرقی در این نشست با تاکید بر اینکه تشکیل میزهای تجاری نقش قابل توجهی در شناسایی و رفع مشکلات تجارت با کشورهای مختلف دارد، گفت: بخش خصوصی و دولتی باید در کنار هم برای هموار کردن مسیر تجارت استان با سایر کشورها تلاش کنند.

وی با اشاره به تجربه موفق تشکیل میزهای تجاری در استان و همچنین فعالیت چشمگیر شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان، ابراز امیدواری کرد، میزهای تجاری نیز بتوانند نقش خود را در زمینه افزایش مبادلات تجاری و رفع دغدغه‌های تجار به‌درستی ایفا کند.

روحی از تلاش و پیگیری نهادهای دولتی برای استقرار گمرک در خداآفرین نیز خبر داد.

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1495663

مهمترین اخبار ایران و جهان: