نیوز سیتی!
20 شهریور 1402 - 19:05

شبکه فاضلاب در شهر بوشهر ۶۲ پیشرفت فیزیکی دارد

بوشهر- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: شبکه فاضلاب در شهر بوشهر ۶۲ پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، ابوالحسن عالی بعد از ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طی پنج ماهه ابتدایی سال جاری شستشوی ۱۹۶ کیلومتر از شبکه فاضلاب در شهرهای بوشهر، گناوه و دیلم صورت گرفت و میزان شبکه فرعی در شهرهای یاد شده بالغ بر ۷۵۰ کیلومتر است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با بیان اینکه احداث شبکه فاضلاب در شهرهای ساحلی استان بوشهر از اولویت‌های راهبردی شرکت آبفا استان بوشهر است افزود: تاکنون اقدامات ارزشمندی در این زمینه انجام شده است.

عالی ادامه داد: با تلاش جهادی صورت گرفته در دولت سیزدهم اکنون درصد پیشرفت شبکه فاضلاب در شهر بوشهر ۶۲ و در شهرهای گناوه و دیلم به ۸۸ درصد رسیده است.

وی افزود: در هفته دولت امسال نیز عملیات اجرایی شبکه فاضلاب محلات جنوبی بوشهر با اعتباری بالغ بر ۱۵ هزار میلیارد ریال عملیاتی شده که این مهم مطالبه دیرینه شهروندان بوده است.

عالی تصریح کرد: نتیجه ارزشمند و نهایی طرح یاد شده، جنگل کاری در ۲ هزار هکتار از اراضی استان از محل پساب شبکه فاضلاب است که این رویکرد نشان از اهمیت مقوله محیط زیست در پروژه‌های شرکت آبفا استان بوشهر است.

وی یادآور شد: احداث شبکه و تصفیه فاضلاب از رویکردهای مهم برای توسعه پایدار است که با وجود محدودیت منابع عمومی این مهم با استفاده از ظرفیت سرمایه گذاران بخش خصوصی به نحو بسیار خوبی در سطح استان در دست اجرا است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1495119

مهمترین اخبار ایران و جهان: