نیوز سیتی!
19 شهریور 1402 - 21:57

هشدار طغیان رودخانه‌ها در گیلان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان از بارش بیش از ۸۰ میلی متری باران در این استان خبر داد و گفت: آب منطقه‌ای دبی دقیق آب را به‌طور لحظه‌ای بررسی می‌کند و در صورت خطر طغیان رودخانه نیروهای امدادی در تمامی شهرستان‌ها وارد عمل می‌شوند.

امیر مرادی امشب در گفت‌وگو با خبرنگار فارس رشت با اشاره به آغاز بارش باران در استان و به ویژه شهرستان‌های نوار ساحلی اظهار کرد: طبق پیش‌بینی‌ها از عصر امروز شاهد آغاز بارش باران در تمامی مناطق استان به جز بخش‌هایی از شهرستان رودبار بودیم و این روند تا اواخر وقت دوشنبه ادامه‌دار است.

وی با تأکید بر آمادگی تمامی دستگاه‌های اجرایی در خصوص مقابله با بحران احتمالی و ایجاد طغیان در برخی از مناطق گیلان گفت: از روز پنجشنبه مکاتبات لازم با تمامی دستگاه‌های اجرایی، امدادی، هلال احمر، فرمانداری و بخشداری‌ها انجام و از صبح امروز به‌ صورت برخط این دستگاه‌ها با یکدیگر در ارتباط هستند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان از بارش بیش از ۸۰ میلی متری باران در این استان خبر داد و افزود: براساس اعلام هواشناسی در برخی از مناطق غربی و شرقی استان شاهد بارش ۸۰ الی ۱۰۰ میلی متری باران خواهیم بود ولی با لایروبی‌های انجام شده احتمال وجود سیلاب در مناطق کوهستانی بسیار پایین است.

مرادی با هشدار با مسافرین در خصوص طغیان آب در رودخانه‌های گیلان بیان کرد: آب منطقه‌ای دبی دقیق آب را به‌طور لحظه‌ای بررسی می‌کند و در صورت خطر طغیان رودخانه نیروهای امدادی در تمامی شهرستان‌ها وارد عمل شده و با همکاری نیروی انتظامی از حضور مسافرین در حاشیه رودخانه‌ها جلوگیری به عمل خواهد آمد.

پایان پیام/۸۴۰۰۸

منبع: فارس
شناسه خبر: 1493663

مهمترین اخبار ایران و جهان: