نیوز سیتی!
15 شهریور 1402 - 14:58

معرفت به امام حسین (ع) همان شناخت امام زمان (عج) است

گناوه- امام جمعه گناوه با بیان اینکه معرفت به امام حسین (ع)، همان شناخت و معرفت به امام زمان (عج) است گفت: اگر مردم امام حسین (ع) را شناختند امام زمان را می‌شناسند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی ظهر چهار شنبه در جمع عزاداران اربعین حسینی در حسینیه معتمدی گناوه با تسلیت ایام سوگواری اربعین اباعبدالله الحسین (ع) و یاران آن حضرت اظهار داشت: اربعین دارای راز و رمزی است که در روایات به آن اشاره و تاکید شده است.

امام جمعه گناوه با اشاره به اینکه برخی اعداد دارای ویژگی‌های و آثار خاصی دارند در روایات و احادیث هستند افزود: اربعین در فرهنگ زیارت دارای ویژگی‌ها و جایگاه خاصی است و امام حسن عسکری (ع) یکی از نشانه‌های شیعه را خواندن زیارت اربعین بیان فرموده است.

وی ادامه داد: امروز جایگاه اربعین از شیعیان فراتر رفته و نه تنها شیعیان در این زیارت عظیم حضور می‌یابند بلکه همه کسانی که عشق، علاقه و ارادت به ساحت اهل بیت (ع) و امام حسین (ع) دارند در مانور عظیم و بی نظیر جهانی اربعین حسینی حضور پیدا می‌کنند.

معرفت به امام حسین (ع) همان شناخت امام زمان (عج) است

حجت الاسلام رکنی حسینی یادآور شد: اولین زائر اربعین حسینی جابر بن عبدالله انصاری بود که پنج امام معصوم را درک کرده و انسان بزرگواری بود و امروز این زیارت جهانی شده است.

وی گفت: زیارت و همایش بزرگ پیاده روی اربعین حسینی غوغایی در دل مردم در جهان ایجاد کرده است و عشق، الفت و ارادت در این همایش جهانی موج می‌زند.

وی با بیان اینکه اربعین مقدمه ظهور امام زمان (عج) است گفت: مردم اگر امام حسین (ع) را به درستی نشناسند امام زمان (عج) هم شناخته نمی‌شود.

وی گفت: در برهه کنونی امام حسین (ع) جهانی شده است و همه مردم با هر دین و مذهب و زبان و از هر کشوری با عشق و ارادت و الفت و مهربانی و سخاوت در همایش بزرگ اربعین حضور می‌یابند که نظیر این همایش عظیم در هیچ جای دنیا وجود ندارد.

معرفت به امام حسین (ع) همان شناخت امام زمان (عج) است

امام جمعه گناوه خاطرنشان کرد: الفت‌ها و محبت‌هایی که امروز در اربعین حسینی موج می‌زند نشانه‌های زمینه سازی ظهور منجی عالم بشریت (عج) است که همه یکرنگ و یک صدا و در کنار هم این همایش عظیم را برپا می‌کنند و این پیش زمینه ظهور امام زمان است.

وی گفت: امروز علیرغم همه تبلیغات سو دشمنان بر علیه اربعین حسینی، اربعین و امام حسین (ع) به یک رسانه بین المللی تبدیل شده و دشمن به هراس افتاده است.

امام جمعه گناوه بیان کرد: معرفت به امام حسین (ع)، همان شناخت و معرفت به امام زمان (عج) است اگر مردم امام حسین را شناختند امام زمان را می‌شناسند.

وی بیان کرد: خداوند امامت را در نسل امام حسین (ع) قرار داده و این از عنایات خداوند به آن حضرت است.

معرفت به امام حسین (ع) همان شناخت امام زمان (عج) است

وی با اشاره به قسمتی از زیارت اربعین تصریح کرد: امام حسین (ع) در کربلا خون دل خود را برای نجات مردم از جهالت و سرگردانی داد تا آنها را هدایت کند.

اقامه نماز ظهر و عصر، مداحی و سینه زنی سنتی از دیگر بخش‌های این آئین معنوی بود که با حضور عزاداران حسینی برگزار شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1488063

مهمترین اخبار ایران و جهان: