نیوز سیتی!
05 شهریور 1402 - 14:49

۴۸.۵ درصد اعتبارات سفر رئیس‌جمهور به زنجان محقق شده است

زنجان-رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان گفت: تاکنون ۴۸.۵ درصد اعتبارات مصوب سفر رئیس‌جمهور به زنجان اختصاص پیدا کرده است.

احمد خداوردی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: منابع بودجه عمومی مصوب مشمول بودجه استانی سال ۱۴۰۲ استان زنجان ۹ هزار و ۵۵۶ میلیارد و ۲۸۵ میلیون تومان است که نسبت به سال ۱۴۰۱ حدود ۶۶.۷ درصد افزایش یافته است.

وی سهم درآمدهای مالیاتی از منابع مشمول بودجه استانی را ۹ هزار و ۲۵۰ میلیارد و ۷۴۵ میلیون تومان برشمرد و گفت: درآمدهای مالیاتی نیز نسبت به سال قبل ۵۹.۳ درصد رشد را نشان می‌دهد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان با اشاره به اینکه مصارف بودجه مشمول بودجه استانی ۲ هزار و ۲۴۴ میلیارد و ۳۳۵ میلیون تومان است، تصریح کرد: این بخش نیز ۴۳.۷ درصد رشد یافته است.

وی رشد اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان در سال ۱۴۰۲ را را ۳۵ درصد عنوان کرد و افزود: امسال یک هزار و ۴۴۲ میلیارد و ۲۴۹ میلیون تومان اعتبار در این بخش مصوب شده است.

خداوردی ادامه داد: اعتبارات هزینه‌ای استان زنجان در سال جاری ۸۰۲ میلیارد و ۸۶ میلیون تومان در نظر گرفته شده و افزایش ۴۸.۷ درصدی نبست به سال ۱۴۰۱ در این بخش نیز مشهود است.

وی خاطرنشان کرد: تراز عملیاتی بودجه مصوب استان یعنی مابه‌التفاوت منابع و مصارف رقم ۷ هزار و ۳۱۱ میلیارد و ۹۴۹ میلیون تومان پیش‌بینی شده که نشان‌دهنده تراز مثبت است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان با اشاره به اینکه اعتبار مصوب سفر رئیس جمهور به استان زنجان مبلغ ۴ هزار و ۱۹۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان است، یادآور شد: مقرر شده بود این رقم در طول سه سال یعنی ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ به استان اختصاص یابد.

وی با بیان اینکه رقم مصوب شامل تعهدات سازمان برنامه و بودجه کشور و استان، وزارتخانه‌ها، نهادهای حمایتی و وزارت نفت است، عنوان کرد: از مبلغ اولیه مصوب ۴۸ درصد آن یعنی ۲ هزار و ۳۹ میلیارد و ۲۹۴ میلیون تومان به استان اختصاص پیدا کرده است.

خداوردی افزود: علاوه بر رقم اولیه مصوب مبلغ ۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان نیز به عنوان تکمیلی به سرجمع اعتبارات مصوب اولیه در سفر معاون هماهنگی امور اجرایی رئیس جمهور به استان اضافه شد که در مرحله کارسازی و ابلاغ نهایی به دستگاه‌های مربوط است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1471419

مهمترین اخبار ایران و جهان: