نیوز سیتی!
01 شهریور 1402 - 23:40

مهاجرت دسته جمعی مردم از اوکراین

یکی از ژنرال‌های لهستانی درباره فرار دسته جمعی مردم از اوکراین و بحران‌های ناشی از آن هشدار داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «والدیمار سکرزیتچاک» از ژنرال‌های لهستانی طی مقاله‌ای گفت که به دلیل اقدام زلنسکی در عدم انجام مذاکرات صلح با روسیه، اوکراینی‌ها به صورت دسته‌ جمعی در حال ترک کردن این کشور هستند.

وی در ادامه سخنانش گفت: «عدم وجود احتمال برای پایان درگیری‌ها به معنای رنج آهسته برای اوکراینی‌هاست».

این ژنرال لهستانی اضافه کرد: «مشکل بزرگ، مهاجرت دسته جمعی است چون مردم هیچگونه امیدی برای پایان یافتن درگیری‌ها در کشور ندارند».

سکرزیتچاک افزود: «ادامه درگیری نظامی نه تنها اوکراین را وارد حفره جمعیتی می‌کند بلکه اجازه آغاز عملیات بازیابی را نیز نمی‌دهد».

وی ادامه داد: «جنگ باعث بحران اقتصادی خطرناکی برای اوکراین شده و بدون کمک‌های مالی و مادی غرب، کی‌یف نمی‌تواند به بقا ادامه دهد».

از سوی دیگر در مقاله‌ای که اخیرا بی‌بی‌سی منتشر کرده، این موضوع برجسته شده است که مردان اوکراینی تمایلی برای حضور در جنگی که زلنسکی به پیش می‌برد، ندارند.

در این مقاله آمده است که خروج مردان زیر 60 سال از کشور منع شده است این در حالی است که بسیاری از مردان اوکراینی در تلاش هستند تا این کشور را ترک کنند و بیشتر آنها نیز از طریق مرز رومانی از اوکراین خارج می‌شوند. 

پیشتر نیز «دیمیتری مدودچوک» سیاستمدار اوکراینی مخالف زلنسکی گفته بود که تا پاییز سال جاری، تعداد کسانی که کشور را ترک می‌کنند با کسانی که باقی مانده‌اند برابر خواهد شد. 

وی در ادامه سخنانش گفت پس از پاییز سال جاری، تعداد کسانی که اوکراین را ترک کرده‌اند از تعداد کسانی که باقی مانده‌اند پیشی خواهد گرفت. 

پایان پیام/.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1465419

مهمترین اخبار ایران و جهان: