نیوز سیتی!
09 شهریور 1402 - 12:00

لزوم توجه جدی‌تر به توسعه هنرستان‌ها

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: تقویت مهارت‌آموزی و توسعه هنرستان‌ها باید به شکل جدی‌تر مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، محمدمهدی کاظمی معاون آموزش و پرورش خبرگزاری فارس در گردهمایی سراسری رؤسای ادارات مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی ضمن تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر با بیان اینکه مدرسه خط مقدم  و صف اول نظام تعلیم و تربیت است، اظهار کرد: اقدامات بزرگی در دولت سیزدهم صورت گرفته است که به درستی انعکاس داده نشده است که یکی از این اقدامات و اتفاقات خوب، تحول در حوزه مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی است که نیازمند انعکاس فعالیت‌ها، ابتکارات و خلاقیت‌های مدارس غیردولتی است تا برنامه‌های آموزشی و تربیتی به نحو مطلوبی منتشر شود. 

وی با تأکید بر اقدامات سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی در برگزاری دوره‌های توانمندسازی نیروهای انسانی و استانداردسازی‌های معیارهای آموزشی گفت: آموزش و پرورش یک نهاد اجتماعی و مردمی است و در رفع نیازهای اساسی جامعه به خوبی نقش ایفا می کند.

کاظمی، ارتباط و تعامل بین نظام تعلیم و تربیت و جامعه را ضروری دانست و گفت: رابطه مدرسه، جامعه و خانواده یک فرایند تعاملی است و هرچه این تعامل بیشتر اتفاق بیفتد میزان موفقیت در ارتقای مبانی فرهنگی و اجتماعی افزایش خواهد یافت.

وی با تأکید بر ضرورت مشارکت مردم در آموزش و پرورش تصریح کرد: مردمی‌سازی از شعارهای اصلی دولت سیزدهم است و لذا مشارکت مردم باید گسترده‌تر و در تمامی بخش‌ها و سطوح اتفاق بیفتد.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه در تمام دنیا، حکمرانی آموزش و پرورش دولتی و حاکمیتی است، گفت: تقویت مهارت‌آموزی و توسعه هنرستان‌ها باید به شکل جدی‌تر مورد توجه قرار گیرد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1478619

مهمترین اخبار ایران و جهان: