نیوز سیتی!
09 شهریور 1402 - 00:00

حمله با سلاح سرد در ایستگاه مترو قدس اشغالی

عملیات جوان فلسطینی علیه اشغالگران صهیونیست در قدس اشغالی به زخمی شدن اشغالگران منجر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، عملیات جوان فلسطینی علیه اشغالگران صهیونیست در قدس اشغالی انجام شد.

آن گونه که پایگاه خبری عبری زبان کود کود تاکید کرد، عملیات حمله با سلاح سرد به صهیونیست‌ها در قدس اشغالی تلفاتی نداشته و نظامیان اسرائیلی به سمت مجری این عملیات تیراندازی کردند.

همچنین برخی منابع از شهادت مجری عملیات خبر دادند.

سایر منابع اسرائیلی نیز تاکید کردند در عملیات حمله با سلاح سرد در ایستگاه مترو در شهر قدس، یک شهرک‌نشین صهیونیست زخمی شده است. در همین ارتباط نیز، پایگاه خبری عبری زبان ریشت بیت اعلام کرد که عملیات لحظاتی پیش در ایستگاه مترو اسرائیل در قدس، حمله با سلاح سرد بوده و طی آن یک صهیونیست بشدت مجروح شده است.

گزارش‌ها از تدابیر امنیتی نظامیان اسرائیلی در محل وقوع عملیات حمله با سلاح سرد در قدس اشغالی حکایت دارد.

قبل از آن نیز عصر چهارشنبه جوانان فلسطینی موفق شدند ۳ شهرک‌نشین صهیونیست را زخمی کنند. جوانان فلسطینی با پرتاب سنگ و کوکتل مولوتف به سوی ۲ اتوبوس حامل شهرک‌نشینان صهیونیست در جاده ۵۵ منطقه الیاس نبی واقع در شرق قلقیلیه، ۳ شهرک‌نشین صهیونیست را زخمی کردند.

از سوی دیگر، نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی یورش به مناطق مختلف کرانه باختری را همچنان ادامه می‌دهند. نظامیان صهیونیست با یورش به شهرک «بیت امر» واقع در شمال الخلیل با فلسطینیان درگیر شدند. نظامیان صهیونیست در این درگیری‌ها از گلوله گاز اشک‌آور استفاده کردند. در نتیجه این اقدام نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی ده‌ها شهروند فلسطینی دچار حالت خفگی شدند.

نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی در منطقه «صافا» واقع در شهرک بیت امر، به سوی خانه‌های فلسطینیان آتش گشودند و گلوله گاز سمی پرتاب کردند.

علاوه بر این نظامیان صهیونیست ضمن بالا رفتن از پشت بام خانه‌های فلسطینیان در این منطقه، به سوی جوانان فلسطینی نیز به شدت تیراندازی کردند و گلوله گاز اشک‌آور پرتاب کردند.

نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی، یک جوان ۱۵ ساله فلسطینی را در روستای «شقبا» در غرب رام‌الله به اتهام آنکه ۲ هفته پیش برای اجرای عملیات ضدصهیونیستی با سلاح سرد در یک پایانه اتوبوسرانی در نزدیکی شهرک صهیونیستی «نیلی» طرح‌ریزی کرده بوده، بازداشت کردند.

نظامیان صهیونیست به منزل پدر محمود ابو شیخه، اسیر مجروح فلسطینی در روستای کرمه واقع در جنوب الخلیل نیز یورش بردند و وی را بازداشت کردند.

در قدس اشغالی نیز نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی، ناصر عجاج، جوان فلسطینی را در جریان عبور از ایست بازرسی قلندیا بازداشت کردند.

نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی عصر امروز چهارشنبه به سوی زمین‌های کشاورزی فلسطینیان در شرق خانیونس واقع در نوار غزه تیراندازی کردند، اما در نتیجه آن فلسطینیان آسیبی ندیدند.

همزمان، «اسرائیل زیف»، ژنرال ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی هشدار داد که ارتش این رژیم در صورت ورود به جنگ ممکن است از هم فروبپاشد. این ژنرال ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی در گفتگو با شبکه ۷ تلویزیون این رژیم از کابینه رژیم صهیونیستی خواست که در سایه تنش‌هایی که در مرزهای شمالی اراضی اشغالی وجود دارد از جنگ با حزب‌الله لبنان بپرهیزد، چرا که این جنگ می‌تواند منجر به فروپاشی ارتش این رژیم شود.

زیف افزود: اسرائیل در حال حاضر نه تنها باید از جنگ دوری کند، بلکه باید به خود مسلط باشد و در نتیجه اقدامات حزب‌الله به سوی درگیری کشیده نشود؛ زیرا ارتش به دلیل سیاست‌های غیرمسئولانه کابینه نتانیاهو می‌تواند از هم فرو بپاشد.

این ژنرال ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی افزود: این اقدامات تحریک آمیز و تهدیدهای ۲ طرفه، می‌تواند منطقه را به آتش بکشد. نکته مهم این است که مرزهای لبنان با مرزهای نوار غزه تفاوت دارد و کوچک‌ترین حادثه‌ای در این منطقه می‌تواند به یک درگیری همه‌جانبه و فراگیر بیانجامد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1477963

مهمترین اخبار ایران و جهان: