نیوز سیتی!
27 شهریور 1402 - 00:26

لیگ قهرمانان آسیا| پرسپولیس ایران - النصرعربستان؛ امیدوار به خلق شگفتی مقابل یاران رونالدو

تیم پرسپولیس در نخستین مسابقه در لیگ قهرمانان آسیا 2023 در تهران از ساعت 19:30 به مصاف النصر عربستان خواهد رفت.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، پرسپولیس فردا در نخستین مسابقه در لیگ قهرمانان آسیا  ساعت 19:30 در ورزشگاه خالی از تماشاگر آزادی به مصاف تیم النصر عربستان خواهد رفت. النصر بعد از الهلال محبوب  ترین و پرافتخارترین تیم این کشور است. تیمی که 7 قهرمانی در لیگ و 9 قهرمانی در جام حذفی عربستان دارد. بهترین رتبه النصر در لیگ قهرمانان آسیا در سال های 2021 و 2020 بود که تا نیمه نهایی صعود کرد اما پرسپولیس 2 بار در فینال آسیا حضور داشته ولی دستش به جام نرسید. در سال 2020 پرسپولیس با حذف النصر فینالیست شد ولی النصر نسبت به سه سال قبل تفاوت های زیادی کرده است. 

تیمی که ستاره هایی مثل سادیو مانه، کریستیانو رونالدو، ، مارسلو بروزوویچ، اوتاویو، آیمریک لاپورت، الکس تلس، تالیسکا و سکو فوفانا را در اختیار دارد و برای هفتمین مرتبه به لیگ قهرمانان آمده است. این تیم چند ملیتی و پرستاره فردا در ورزشگاه خالی از تماشاگر بازی می‌کند تا پرسپولیس بدون یار دوازدهم که بزرگ‌ترین نقطه قوتش در مسابقه فرداست به میدان برود. البته سرخپوشان تهرانی ممکن است درون دروازه علیرضا بیرانوند را هم نداشته باشند و دروازه بان ملی پوش به دلیل مصدومیت غایب بزرگ این دیدار باشد که در آنصورت کار سرخپوشان برای مقابله با تیمی که هجومی ترین فوق ستاره های جهان را در اختیار دارد خیلی سخت خواهد بود.

250 خبرنگار و عکاس این بازی را پوشش می دهند ولی هواداران پرسپولیس با نگاهی حسرت بار از صفحه تلویزیونی چشم  به مستطیل سبز می دوزند! شاید سال ها طول بکشد تا یک فوق ستاره مثل رونالدو مقابل تیم های ایرانی قرار بگیرد. آخرین نمونه‌اش ژاوی اسپانیایی بود که با السد قطر به تهران آمد و مقابل همین پرسپولیس بازی کرد و آنقدر در تهران بهش خوش گذشت که هنگام عکس تیمی پرسپولیس آمد در کنار سرخپوشان تهرانی عکس یادگاری گرفت! البته نباید توقع چنین رفتاری از رونالدو داشته باشیم! ژاوی هم همین هیاهو را داشت ولی در نهایت دست خالی ورزشگاه آزادی را ترک کرد. 

از نظر فنی النصر با فوق ستاره هایش برنده نبردهای تک به تک خواهد بود اما باید دید کدام تیم منسجم تر، تاکتیکی تر و با هوش تر بازی خواهد کرد. وحید امیری دیگر مصدوم پرسپولیس است که باید دید به بازی فردا می رسد یا نه؟ سرخپوشان هرچقدر در دفاع بازیکنان مقتدری دارد در خط حمله دستش خالی است. زاهدی هنوز نتوانسته خود را به عنوان گلزنی شش دانگ معرفی کند با این حال می توانیم روی توان هجومی نفراتی چون مهدی ترابی، محمد عمری و حتی سروش رفیعی حساب کرد. دوری پرسپولیس از شرایط مسابقه دیگر مشکل این تیم است آن هم درحالیکه النصر همین سه چهار روز پیش در لیگ عربستان به میدان رفت و 3 بر یک پیروز شد. 

 لیگ قهرمانان آسیا با بازی پرسپولیس و النصر به پایان نمی رسد بلکه  تازه شروع شده بنابراین نتیجه بازی فردا چه به سود پرسپولیس باشد چه نباشد سرخپوشان و هواداران شان باید بدانند که راه طولانی در این مسابقات  در پیش دارند. هرچند برخی کارشناسان معتقدند تیم های پرستاره عربستان خیز بلندی برای قهرمانی در این دوره برداشته اند اما هیچ چیز در فوتبال قابل پیش بینی و تضمین شده نیست. شاید اولین شگفتی آسیا را فردا جوانان ایرانی مقابل تیم پرستاره و همبازیان رونالدو رقم بزنند.

الدحیل قطر و استقلال تاجیکستان دیگر تیم های این گروه هستند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1501819

مهمترین اخبار ایران و جهان: