نیوز سیتی!
27 شهریور 1402 - 10:47

بچه‌ مسجدی‌های تهران با «اردو بازی» به استقبال مهر رفتند+عکس

دوره‌های یک روزه «اردوبازی» با هدف نشاط آفرینی میان دانش‌آموزان و پیوند هرچه بیشتر مساجد با فرهنگسراهای تهران از 25 مردادماه در منطقه 16 آغاز شده است و کودکان و نوجوانان مسجدی در این اردوها شرکت می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس، دوره‌های یک روزه «اردو بازی» با همکاری مساجد و مدارس مناطق شهر تهران، در فرهنگسرای بهمن برگزار شد. در این برنامه نوجوانان با حضور در فرهنگسرای بهمن واقع در منطقه ۱۶ و انجام بازی‌های دسته جمعی و متنوع، ساعات با نشاطی را تجربه کردند.

برنامه مشترک مساجد و مدارس شهر تهران

در همین راستا حجت الاسلام فردین فر، جانشین قرارگاه آرمان در منطقه ۱۶، با تشریح جزئیات این اردوها گفت: دوره‌های یک روزه «اردو بازی» با هدف نشاط‌آفرینی میان نوجوانان پسر و دختر در فصل تابستان با همکاری مساجد و مدارس مناطق شهر تهران برگزار شد.

وی افزود: در این برنامه نوجوانان با شرکت در بخش‌های مختلف اردو با بازی‌های چالشی مواجه شده و باید به‌صورت گروهی و همکاری دسته جمعی در آن برنده شوند.

برنامه‌های فرهنگی، ورزشی و بازی برای کودکان

فردین‌فر بیان کرد: در این اردو دانش‌آموزان از برنامه‌های تفریحی و فرهنگی شامل کافه بازی، لیزر تک، لیگ فوتبال دستی، ایرهاکی، مسابقه طناب‌کشی، آموزش کاشت گیاهان آپارتمانی به همراه اهدا گلدان کوچک، چالش آشپزی، آموزش دارت و تیراندازی و آب پاشی با تفنگ آبی، آموزش عکاسی با موبایل، صخره نوردی، راپل بهره‌مند می‌شوند.

وی ادامه داد: در کنار بازی ها و ورزش‌های متنوع، بخش‌های تربیتی و فرهنگی نیز برای دانش‌آموزان درنظر گرفته شده که یکی از این بخش‌ها، چالش استعدادیابی و تست شخصیت بوده و با استقبال خوبی از طرف نوجوانان مواجه شد.

دوره‌های «اردو بازی» در سال تحصیلی هم ادامه دارد

جانشین قرارگاه آرمان در منطقه ۱۶، با بیان اینکه برنامه اردو بازی با همکاری فرهنگسرای بهمن از ۲۵ مرداد آغاز شده اظهارکرد: در این برنامه با دعوت از مساجد محلات تهران سعی کردیم تا در فضایی سالم، لحظات شاد و با نشاطی را برای نوجوانان مسجدی فراهم کنیم. همچنین این برنامه توانست الگوی مناسبی برای پیوند هرچه بیشتر مساجد با فرهنگسراها باشد.

فردین فر در پایان گفت: اجرای برنامه اردو بازی، از اول مهرماه برای دانش آموزان مدارس شهر تهران از سرگرفته خواهد شد تا در سال تحصیلی نیز فضایی پُرنشاط را برای دانش آموزان رقم زنیم.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1502019

مهمترین اخبار ایران و جهان: