نیوز سیتی!
08 شهریور 1402 - 00:01

سفر دوم شناورهای باری تا ۱۵ مهر تمدید شد

مدیرعامل و رئیس هیات مدیره تعاونی لنجداران بندرگناوه گفت: شناورهای سنتی باری براساس تصمیم کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان بوشهر، حداکثر تا ۱۵ مهر امسال می توانند سفر دوم دریایی خودرا انجام دهند.

سیدعلی موسوی گمارانی شب گذشته در گفت وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: بر اساس این تصمیم کلیه شناورهایی که موفق به انجام سفر دوم مربوط به سال ۱۴۰۱ نشدند، می‌توانند از این فرصت استفاده کرده و از بندرگناوه به مقصد کشورهای عربی حوزه خلیج فارس مانند دبی خروج و عزیمت کنند.

وی افزود: باتوجه به اینکه معیشت و درآمد ۸۰ درصد از مردم شهرستان از طریق سفر به کشورهای همسایه خلیج فارس وابسته است، ملوانان و لنجداران و دیگر مشاغل مرتبط با آن در این دیار انتظار دارند سهمیه سفر دریایی از یک سفر به سفرهای بیشتر افزایش یابد.

رئیس هیات مدیره تعاونی لنجداران بندرگناوه تصریح کرد: در صورت افزایش سهمیه سفر دریایی، معیشت دریانوردان بهبود و رونق اقتصادی منطقه افزایش خواهد یافت.

مدیرعامل تعاونی لنجداران گناوه عنوان کرد: مجوز سفرهای دریایی باید طوری برنامه ریزی شود که لنج‌داران و ملوانان بتوانند از فرصتی که برای آنها پیش آمده است، دچار سردرگمی نشوند و برای آنها نتیجه بخش باشد.

وی بیان کرد: مجوز سفر دریایی باید از ابتدای سال و نیمه دوم سال در شهریور محاسبه و اعمال شود و در صورتی که به نیمه‌ها و پایان سال معطوف شد، برای لنجداران و ملوانان مشکل‌ساز خواهد شد و استفاده مطلوب نمی‌توانند ببرند.

وی گفت: لنج‌های سنتی چرخه و نیروی محرک بندر گناوه هستند و نه تنها در کشورهای حاشیه خلیج فارس بلکه در دیگر بندرهای جهان جایگاه خاصی دارند.

گمارانی افزود: باتوجه به اینکه زندگی و معیشت مردم بنادر استان بوشهر بویژه شهرهای شمالی با دریا و دریانوردی گره خورده است، به علت نبود کارخانجات و صنایع پتروشیمی، شغلی به غیر از آن ندارند و باید متولیان و مسئولان مربوطه نگاه و توجه خاصی به این بخش مهم که موجب اشتغال و رونق اقتصادی می شود، داشته باشند.

پایان خبر/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1476163

مهمترین اخبار ایران و جهان: